Porsche 911 RSR | Z centralnym silnikiem

Flagowy model Porsche przez lata mocno się zmienił, ale o jednej rzeczy można było powiedzieć, że jest stała - silnik montowany z tyłu. W najnowszej, wyścigowej wersji 911 RSR tradycja została przełaman

Podczas targów w Los Angeles Porsche zaprezentowało swój nowy model wyścigowy. Auto powstało w oparciu o homologację LM-GTE i już w przyszłym sezonie wystartuje w 19 wyścigach tej serii, włączając w to 24-godzinny wyścig Le Mans.

W najnowszym modelu po raz pierwszy zdecydowano się na przesunięcie jednostki napędowej. Czterolitrowy bokser składający się sześciu cylindrów nie znajduje się już bezpośrednio nad tylną osią. Jednostka powędrowała delikatnie do przodu przez co mamy teraz do czynienia z centralnie montowanym silnikiem.

Silnik, w zależności od konfiguracji zwężki, może rozwinąć moc około 510 KM. Za przekazywanie napędu na tylną oś odpowiada sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna oraz tylny dyferencjał z możliwością blokady mechanizmu różnicowego.

Zamontowano większy dyfuzor. Ta zmiana powinna wpłynąć pozytywnie na właściwości jezdne samochodu. Balans auta ma być teraz dużo bardziej neutralny. Jednak żeby całość współpracowała ze sobą perfekcyjnie, cały samochód został zaprojektowany od podstaw i waży zaledwie 1243 kg. Inżynierowie Porsche długo pracowali nad optymalną aerodynamiką nowego modelu. Pojawił się wielki spojler, który generuje potężny docisk. Całe nadwozie jest wykonane z włókna węglowego i składa się z modułów, które w razie potrzeby można szybko demontować.

Po raz pierwszy w samochodzie wyścigowym klasy GT pojawił się radarowy system ostrzegania przed kolizją "Collision Avoid System". Wykrywa inne samochody wyścigowe nawet w ciemności i pozwala uniknąć groźnych sytuacji na torze. W kabinie zamontowano bezpieczniejszą klatkę oraz wyścigowy fotel przymocowany na sztywno do podwozia.

ZOBACZ TAKŻE:

Galeria | Porsche Panamera | Zmiana na lepsze

Porsche Panamera 2017Porsche Panamera 2017 fot. Porsche

Więcej o:
Copyright © Agora SA