Auto stworzone przez koreańskiego producenta spełnia najnowsze wymagania FIA dotyczące startów w serii WRC. Nowy Hyundai i20 w rajdowym wydaniu bazuje na trzydrzwiowej wersji modelu produkcyjnego. Pod maską pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra. Jednostka generuje 380 KM maksymalnej mocy, a na liście wyposażenia znajduje się aktywny centralny dyferencjał sterowany elektronicznie.
Auto zadebiutuje już w styczniu podczas legendarnego rajdu Monte Carlo. Hyundai pokazał samochód w tymczasowym oklejeniu, które z pewnością zmieni się na kilka tygodni przed rajdem. Przede wszystkim pojawią się na nim logotypy sponsorów.
Prototypy nowej rajdówki są testowane już od kwietnia w różnych warunkach na terenie Europie. Na początek kierowcy testowi sprawdzali silnik wraz z układem przekazywania napędu. Kilka tygodni później rozpoczęły się testy zawieszenia, aerodynamiki oraz dyferencjału. Wszystko wskazuje na to, że samochód jest już w stu procentach gotowy do rywalizacji, ale producent zapowiedział wdrożenie ostatnich poprawek pod kierownictwem Michela Nandana.
Nowe przepisy ustanowione przez FIA dopuszczają budowanie dużo dłuższych i szerszych samochodów, dzięki czemu specjaliści od tematu aerodynamiki mogą się wykazać. Dopuszczalna masa samochodów rajdowych została zmniejszona o 25 kg, natomiast zwężka na turbo wynosi 36 mm zamiast dotychczasowych 33 mm.
Nowego Hyundaia i20 WRC można oglądać podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Paryżu. Auto pojawi się na rajdowych oesach wraz z Citroenem C3 WRC i Toyotą Yaris już na początku przyszłego roku.