Oba egzemplarze są w doskonałym stanie, do tego z niewielkimi przebiegami. Jedyna różnica pomiędzy nimi jest taka, że jeden egzemplarz to wersja 8V wyprodukowana w 1989 roku (na liczniku 51 tys. km), a druga to 16V z 1990 roku (41 tys. km przebiegu).
Jaka jest różnica pomiędzy 8V i 16V? Przede wszystkim w mocy. Pierwsza jednostka ma dwa litry pojemności i jest wspomagana przez turbosprężarkę Garret T3. Dzięki temu generuje 185 KM mocy i 304 Nm momentu obrotowego.
Krótki po sukcesie wersji 8V na rynku pojawiła się wersja 16V. Dwulitrowy silnik ma większe wtryski, wydajniejszą turbosprężarkę oraz intercooler. Dysponuje mocą 200 KM i pozwala rozpędzić rajdową legendę to 220 km/h. Od 0 do setki rozpędza się w 5,5 sekundy.
Produkcja Lancii Delta zakończyła się w 199 roku, a wersja HF Integrale to prawdziwy biały druk. Szczególnie, że niewiele z nich zostało homologowanych do jazdy po drogach. Z kolei jeszcze mniej trafiło do Stanów Zjednoczonych.
Egzemplarz z 1989 roku wystawiono na aukcję za kwotę rozpoczynającą się od 17 tys. dolarów, ale z pewnością ta suma zwiększy się kilkukrotnie. Młodsza i mocniejsza wersja jest dostępna od 55 tys. dolarów. To już bardziej realistyczna cena, jak na rzadki okaz youngtimera.
ZOBACZ TAKŻE:
Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane
INNE LINKI