Toyota GT86 CS-R3 | Powrót tylnego napędu do rajdów

Za sprawą Toyoty GT86 CS-R3 do rajdów FIA powraca tylny napęd. To pierwsza tylnonapędowa rajdówka, która otrzymała homologację FIA w XXI wieku

Toyota Mirai już w Europie

W swojej rajdówce Toyota postawiła na tylny napęd. Ma to dawać kierowcy świetne właściwości jezdne i niepowtarzalne doznania z prowadzenia. Stworzenie rasowego, rajdowego samochodu nie było łatwym zadaniem. Kategoria R3 FIA zdominowana jest przez auta z napędem na przednią oś, a w XXI wieku jeszcze żadna tylnonapędówka nie otrzymała homologacji FIA. Toyota GT86 CS-R3 jest pierwsza.

Sercem rajdowej Toyoty jest dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer. W cywilnej wersji ma on 200 KM mocy i 205 NM maksymalnego momentu obrotowego. Inżynierowie ze sportowego oddziału Toyoty wyciągnęli z niego 232 KM i 235 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów firmy Drenth.

Używana Toyota GT86 już od...

Oprócz podrasowania silnika w Toyocie wzmocniono zawieszenie, zamontowano wyczynowe hamulce i zoptymalizowano masę. Toyota ujawniła także cenę, jaką trzeba zapłacić, żeby stać się właścicielem swojej własnej rajdówki - to 84 000 euro bez podatku VAT.

Pierwszy poważny sprawdzian Toyoty GT86 CS-R3 już podczas Rajdu Trzech Miast w Niemczech 23 października. A jak sprawuje się Toyota w akcji możecie zobaczyć na poniższym filmie:

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

TOYOTA GT86 | HISTORIA NIEZNANA

Toyota GT86 Limited EditionToyota GT86 Limited Edition fot. Michał Dek

Więcej o: