W tej sytuacji do wywalczenia tytułu mistrzowskiego WTCC FIA wystarczało mu zajęcie czwartego miejsca w jednym z biegów. Jednak kierowca Citroëna C-Elysée WTCC z numerem startowym 37 zamiast wyrachowania i jazdy jedynie po niezbędne punkty postanowił pokazać pełnię swoich możliwości.
W chwili zgaśnięcia świateł Pechito popisał się najlepszym startem w całym sezonie i zajął pozycję na czele stawki, przed Yvanem Mullerem. Sébastien Loeb, ruszający z trzeciej pozycji, miał mniej udany start i po pierwszym okrążeniu zajmował piąte miejsce - oprócz dwóch kolegów z zespołu wyprzedzali go Tom Chilton i Hugo Valente.
Dwa prowadzące Citroëny jechały jak sklejone ze sobą, zderzak w zderzak, jednocześnie zwiększając swoją przewagę nad konkurentami. Po kilku okrążeniach sytuacja zmieniła się - Yvan Muller poczuł spadek ciśnienia w jednym z tylnych kół. Obawa potwierdziła się i w połowie dystansu czterokrotny Mistrz Świata odpadł z walki. Zdarzenie to miało decydujący wpływ na rozstrzygnięcie rywalizacji o tytuł MŚ w klasyfikacji kierowców, niemniej pozostali zawodnicy z pełną koncentracją ścigali się dalej. José Mar~a López jako lider wyścigu zbliżał się do mety i zwycięstwa, a Sébastien Loeb kontynuował walkę i na przedostatnim okrążeniu wykorzystał pojedynek pomiędzy Chiltonem a Valente, by wyprzedzić jednego z nich i zająć w biegu nr 1 trzecie miejsce.
Za metą członkowie zespołu Citroën Total mogli powitać nowego mistrza, na którego czekali z przygotowaną koszulką z numerem 37, w niebiesko-białe pasy - barwy narodowe Argentyny.
Mechanicy, uradowani i szeroko uśmiechnięci, natychmiast zabrali się do pracy, by przygotować samochody do mającego nastąpić po krótkiej przerwie biegu nr 2. Loeb, Muller i López zajęli pozycje startowe 8, 9 i 10. Na pierwszym zakręcie Yvan Muller pokazał imponujący manewr, wyprzedzając swoich rywali po zewnętrznej. Pierwsze okrążenie zakończył na szóstym miejscu, przed Loebem i Lopezem.
Trzy Citroëny ustawione w klucz naciskały na piątego w stawce Hugo Valente. Kiedy na piątym okrążeniu Muller spróbował wyprzedzić konkurenta, doszło do kontaktu obu aut, wskutek czego Valente odpadł. López wykorzystał tę chaotyczną chwilę, wcisnął się w powstałą lukę i wyprzedził Loeba. Trójka C-Elysée WTCC zajęła pozycje 5, 6 i 7 i bez dalszych zmian w kolejności dotarła do mety.
* Wynik ten będzie oficjalny po zatwierdzeniu i opublikowaniu ostatecznych wyników przez FIA.
POWIEDZIELI NA MECIE:
WYNIKI
KWALIFIKACJE 1. José Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) 2:05,439 2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 2:05,514 3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 2:05,590 4. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) 2:06,321 5. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) WYŚCIG 1 1. José Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) 2. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +8,473 3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +9,693 4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +10,414 5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +12,153
Najszybsze okrążenie: José Mar~a López, 2:09,279
WYŚCIG 2 1. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) 2. Dusan Borkovic (Chevrolet RML Cruze TC1) +1,725 3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +4,360 4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5,497 5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +6,116 6. José Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) +6,346 7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6,665
Najszybsze okrążenie: Gabriele Tarquini, 2:09,063
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA KIEROWCÓW: 1. José Mar~a López 422 pkt 2. Yvan Muller 305 pkt 3. Sébastien Loeb 275 pkt 4. Tiago Monteiro 174 pkt 5. Norbert Michelisz 169 pkt
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW: 1. Citroën Total 927 pkt 2. Honda 649 pkt 3. Lada 371 pkt