Po raz pierwszy w tym sezonie wyścigi Kia Picanto będą stanowić część zawodów FIA ETRC - europejskiego czempionatu wyścigów ciężarówek. Niewątpliwą atrakcją tej rundy będzie gościnny start w KLR wielokrotnego, kartingowego Mistrza Polski, uczestnika finałów mistrzostw świata i tegorocznego zwycięzcy WSK Champions Cup, Karola Basza. Będzie to jednocześnie jego debiut w wyścigach samochodowych, chociaż pewne doświadczenie z samochodem na torze już ma. Po raz pierwszy jednak weźmie udział w pełnym wyścigu i po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą wyścigowego Kia Picanto.
Kierowcy KLR znów będą więc mieli okazję by skonfrontować swoje umiejętności z utytułowanym gościem. Dla przypomnienia, właśnie na Red Bull Ringu w ubiegłym roku, po raz pierwszy w historii mistrzostw Kia Picanto, jeden z wyścigów został wygrany przez zaproszonego przez organizatorów kierowcę. Był nim Maciej Steinhof, niegdysiejszy zawodnik Kia Lotos Cup oraz pierwszy Polak który wygrał prestiżową serię ADAC VW Polo Cup w Niemczech w 2009 r.
23-letni Basz w tym sezonie startuje jako fabryczny kierowca zespołu Tony Kart (w tych barwach startowali m.in. Michael Schumacher, Jarno Trulli i Sebastian Vettel) i bierze udział m.in. w kartingowych Mistrzostwach Europy, Mistrzostwach Świata oraz rywalizacji WSK Master Series.
Drugim gościnnie startującym kierowcą w tej rundzie będzie dziennikarz tygodnika "Motor" Maciej Struk. On ma już za sobą start w nowym Picanto, ale był również regularnym uczestnikiem poprzedniej edycji mistrzostw - Kia Lotos Cup, gdzie ścigano się samochodami Kia Picanto pierwszej generacji. Będzie to jednak jego debiut na obiekcie w Spielbergu.
Tym razem uczestnicy serii, chociaż część z nich już miała okazję wystartować na styryjskim torze, będą musieli zmierzyć się ze zmienioną, znacznie krótszą i szybszą konfiguracją trasy (spowodowaną wymogami FIA ETRC), o długości zaledwie 2,3 km (standardowa pętla mierzy 4326 m). Kia Lotos Race regularnie odwiedza Red Bull Ring od swojego pierwszego sezonu w 2012 roku, ale dotychczas Picanto jeździły po pełnej pętli. Charakterystyczne dla obiektu, duże różnice poziomów wymagały od kierowców bardzo technicznej jazdy i umiejętnego "wykorzystywania prędkości" samochodów (maksymalne nachylenie podjazdu na tym torze to aż 12%, a zjazdu to 9,3%). Na krótkim torze zadanie może zostać odrobinę ułatwione, ale nadal kluczową rolę będą pełnić dobra pozycja startowa i umiejętne wykorzystanie możliwości niewielkiego Picanto.
Kwalifikacje do III rundy Kia Lotos Race odbędą się w trzech sesjach w sobotę 05.07.2014, zgodnie z regulaminem w pierwszej biorą udział wszyscy zawodnicy, w Q2 najszybsza "piętnastka" z Q1, a finałowa sesja decydująca o pole position przeznaczona jest dla najszybszych dziesięciu zawodników w Q2. Dwa 30-minutowe wyścigi główne rozegrane zostaną w niedzielę 06.07.2014. Dotychczasowym liderem mistrzostw jest Karol Lubas, który z dorobkiem 247 pkt. o 12 pkt. wyprzedza Piotra Parysa i o 18 pkt. Karola Urbaniaka. Podczas każdej z rund kierowca może zdobyć maksymalną liczbę 140 pkt.
Organizatorem Mistrzostw Polski Kia Picanto jest Kia Motors Polska wraz z Lotos Oil, a wsparcia udzielają BNP Paribas, Otomoto oraz PZU. Wszelkie informacje o serii dostępne są pod adresem www.kialotosrace.pl lub na profilu facebook Kia Lotos Race.
ZOBACZ TAKŻE: