Yvan Muller, Sébastien Loeb i José-Maria López, dzięki zajęciu trzech pierwszych miejsc w kwalifikacjach startujący z trzech najlepszych pozycji startowych, mieli w ręku wszelkie atuty niezbędne do perfekcyjnego rozegrania wyścigu nr 1. Tuż po zgaśnięciu czerwonych świateł trzy Citroëny C-Elysée WTCC weszły w agrafkowy zakręt La Source w kolejności, w której ruszyły z linii startu.
Na drugim okrążeniu José-Maria López po raz pierwszy zaatakował Sébastiena Loeba. Dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata bronił się skutecznie, tymczasem korzystający z czystej sytuacji na prowadzeniu Yvan Muller powiększał swą przewagę. Pechito nie ustępował i raz za razem próbował wyprzedzić Loeba - na próżno. W połowie dystansu odstęp dzielący Yvana Mullera od dwóch toczących zacięty pojedynek kolegów z zespołu wyraźnie się powiększył. López, najwyraźniej nie pogodzony z faktem, że miałby dojechać do mety dopiero na trzecim miejscu, umiejętnie oszczędzał opony, przygotowując się do decydującego, finałowego ataku. Przypuścił go na ostatnim okrążeniu, tym razem z powodzeniem. Po zyskaniu większej prędkości na podjeździe Raidillon, argentyński kierowca zaskoczył Loeba manewrem wyprzedzania na hamowaniu do zakrętu Les Combes. Wyścig numer jeden zakończył się zajęciem przez Citroëny C-Elysée WTCC - po raz drugi w trakcie bieżącego sezonu - trzech pierwszych miejsc. Jadący czwartym samochodem zespołu Chińczyk Ma Qing Hua finiszował jako jedenasty, tuż za strefą punktowaną. Przez całą drugą część wyścigu Ma borykał się z defektem samochodu - odklejającą się przednią szybą.
Po widowiskowej walce w biegu nr 1, drugi bieg dnia, który dziesięciu pierwszych kierowców rozpoczynało w kolejności startowej odwróconej względem wyników kwalifikacji, zapowiadał się jeszcze bardziej emocjonująco. José-Maria López stanął na starcie jako ósmy, przed Sébastienem Loebem i Yvanem Mullerem. Ma Qing Hua ponownie ruszał z siódmej linii.
Na kilku pierwszych zakrętach w peletonie widać było poważne zawirowania, które jednak nie skończyły się żadną kolizją. Tom Coronel zakończył pierwsze okrążenie na prowadzeniu, następne pozycje zajmowali Monteiro, Chilton, Bennani, Tarquini, López, Muller, Valente i Loeb. José-Maria López, który rozpoczął ten wyścig z mniej agresywną regulacją aerodynamiczną, mającą zapewnić mu wyższą prędkość maksymalną, przystąpił do ataku niemal od początku. Przejeżdżając przed trybunami prostej start-meta po raz drugi, zajmował już czwarte miejsce, następnie wyprzedził Chiltona, po nim Monteiro i na piątym okrążeniu był drugi. W dwa okrążenia później, już przed zakrętem Raidillon, Argentyńczyk przejął od Coronela pozycję lidera!
Yvan Muller również nie dawał za wygraną. Alzacki kierowca zyskiwał miejsce za miejscem i na trzy okrążenia przed metą wysunął się na drugie miejsce. Sébastien Loeb, który stracił trochę czasu, szukając luki niezbędnej do wyprzedzenia Valente, zdołał znaleźć się w czołowej piątce. Ma Qing Hua natrafił tym razem na problemy z silnikiem i po czterech okrążeniach zmuszony był wycofać się z rywalizacji.
Zapewniając sobie trzy pierwsze miejsca w kwalifikacjach, trzy w wyścigu nr 1 i dwa w drugim niedzielnym biegu, zespół Citroën Racing zapisał na swoim koncie doskonały wynik do klasyfikacji producentów Wyścigowych Mistrzostw Świata. Po weekendzie w Belgii jego przewaga nad drugim zespołem w tabeli przekracza już 200 punktów!
POWIEDZIELI NA MECIE:
WYŚCIG 1 1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 2. José-Maria López (Citroën C-Elysée WTCC) 3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 4. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) 5. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) 6. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) 7. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) 8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) 9. Dusan Borkovic (Chevrolet RML Cruze TC1) 10. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) 11. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
Najszybsze okrążenie: Yvan Muller, 2:26,579
WYŚCIG 2 1. José-Maria López (Citroën C-Elysée WTCC) 2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 3. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) 4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) 5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 6. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) 7. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) 8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) 9. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) 10. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) Najszybsze okrążenie: José-Mar~a López, 2:26,679
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA KIEROWCÓW: 1. José-Maria López 255 pkt 2. Yvan Muller 216 pkt 3. Sébastien Loeb 190 pkt 4. Tiago Monteiro 125 pkt 5. Gabriele Tarquini 105 pkt 12. Ma Qing Hua 33 pkt WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW: 1. Citroën Total 597 pkt 2. Honda 392 pkt 3. Łada 202 pkt