Pierwotnie zakładane było uczestnictwo w WRC przez trzy lata, od 2013 do 2015 roku. Obecna decyzja Zarządu przedłużyła ten okres o cztery lata.
Volkswagen wszedł do królewskiej klasy sportów rajdowych w 2013 roku z Polo R WRC i od razu zdobył trzy tytuły mistrzowskie - w kategorii kierowców, pilotów i producentów. W aktualnym sezonie zespół fabryczny nadal pozostaje niepokonany, a duety Sébastian Ogier/Julien Ingrassia (F/F) i Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) znajdują się na pierwszym i drugim miejscu w tabeli. Andreas Mikkelsen (N) z pilotem Ola Fl?ene zajmuje czwartą pozycję.
Rajdowe Mistrzostwa Świata wraz z Formułą 1 to sporty motorowe mogące pochwalić się najbogatszą tradycją. Jako najwyższe rangą mistrzostwa w sporcie rajdowym, WRC są organizowane od 1973 roku. Aktualnie w sezonie rozgrywanych jest łącznie 13 rajdów na czterech kontynentach na asfalcie, szutrze, śniegu i lodzie. Startujące w mistrzostwach World Rally Car opierają się na samochodach seryjnych, posiadają czterocylindrowe silniki 1,6 l z turbodoładowaniem i mocą około 315 KM oraz napędem na wszystkie koła.
Po trzech sukcesach w Rajdzie Dakar - w latach 2009, 2010 i 2011 - Race Touaregiem z silnikiem wysokoprężnym, marka z Wolfsburga zdecydowała się na nowe wyzwanie i w 2013 roku wystartowała z Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). Z dziesięcioma zwycięstwami w 13 rajdach, zespół fabryczny Volkswagena już w pierwszym roku zdobył tytuł mistrzowski w kategorii kierowców i pilotów (Sébastien Ogier/Julien Ingrassia) oraz w kategorii producentów. W obecnym sezonie Volkswagen Polo R WRC wygrał dotychczas wszystkie sześć rozegranych rajdów.