Start wyścigu numer jeden odbył się wczesnym popołudniem, w pełnym słońcu wiosennego dnia. José-Mar~a López pewnie wykorzystał start z pole position, by odeprzeć na pierwszych metrach atak ze strony Gabriele Tarquiniego i Tiago Monteiro i jako pierwszy rozpocząć hamowanie przed pierwszym zakrętem. W tej samej chwili dwaj atakujący zetknęli się, zaś Argentyńczyk skutecznie uciekał, ścigany od tej pory głównie przez Tarquiniego i Loeba. Yvan Muller, jadący jako piąty, po chwili wyprzedził Tiago Monteiro. Francuz i Portugalczyk walczyli dalej, z czego ostatecznie skorzystał trzymający się tuż za nimi Tom Chilton.
Na czele José-Mar~a López wypracował przewagę kilku długości auta i coraz bardziej zbliżał się do swego czwartego w tym sezonie zwycięstwa. Sébastien Loeb, długo wypatrujący szansy na manewr wyprzedzania, zajął na mecie trzecie miejsce za Tarquinim. Yvan Muller przed linią końcową odzyskał pozycję czwartą, wyprzedzając na ostatnim okrążeniu Toma Chiltona. Ma Qing Hua utrzymywał w swoim debiutanckim występie w rundzie Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA tempo najszybszych kierowców w stawce i zakończył wyścig nr 1 na szóstym miejscu, po wyprzedzeniu Norberta Michelisza i Tiago Monteiro.
Natychmiast po zejściu zawodników z podium, mechanicy przygotowali samochody do drugiego biegu, mającego się rozpocząć niedługo po zakończeniu pierwszego. Kiedy zgasły światła, José-Mar~a López nie ruszył z linii startu - unieruchomiła go awaria sterowania skrzyni biegów. Ma Qing Hua pomimo startu z pierwszej linii nie utrzymał pozycji - wyprzedzony przez Valente i Michelisza jechał jako trzeci. Yvan Muller wystartował rewelacyjnie, ale potrącony przez jednego z konkurentów obrócił się tyłem do kierunku jazdy. Czterokrotny Mistrz Świata zakończył pierwsze okrążenie na dziewiątej pozycji, tuż za Sébastienem Loebem.
W czołówce wywiązał się zacięty pojedynek pomiędzy Micheliszem i Ma. Obydwaj pokonali długie fragmenty toru jadąc drzwi w drzwi, ostatecznie jednak, tuż przed połową dystansu, przewagę zdobył kierowca Citroëna. W tym samym czasie Valente odbywał przejazd przez pit stop - karę nałożoną za spóźniony wjazd na pozycję startową.
Intensywna rywalizacja trwała także w peletonie, w którym Yvan Muller imponująco odrabiał straty. Kierowca Citroëna C-Elysée WTCC z numerem startowym 1 dotarł w ten sposób aż do drugiego miejsca, pozostając jedynie za Ma Qing Hua. Chińczyk bez kompleksów utrzymał za sobą starego wygę i jako pierwszy przekroczył linię mety. Dla Sébastiena Loeba kluczowym manewrem wyścigu było wyprzedzenie Gianniego Morbidelli - gdy zostawił go w tyle, sprawnie przesuwał się na coraz lepsze miejsca w peletonie, by na ostatnim zakręcie wydrzeć piąte miejsce z rąk Węgra Michelisza.
POWIEDZIELI NA MECIE
WYŚCIG 1 1. José-Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) 2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) 3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 4. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 5. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) 6. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) 7. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) 8. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) 9. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) 10. Rob Huff (Lada Granta 1.6T)
Najszybsze okrążenie: José-Mar~a López, 1:40,148
WYŚCIG 2 1. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) 2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 3. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) 4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) 5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 6. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) 7. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) 8. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) 9. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) 10. René Munnich (Chevrolet RML Cruze TC1)
Najszybsze okrążenie: Hugo Valente, 1:40,742
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA KIEROWCÓW: 1. José-Mar~a López 209 pkt 2. Yvan Muller 168 pkt 3. Sébastien Loeb 161 pkt 4. Tiago Monteiro 105 pkt 5. Gabriele Tarquini 96 pkt 12. Ma Qing Hua 33 pkt
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW: 1. Citroën Total 502 pkt 2. Honda 333 pkt 3. Łada 165 pkt