Oprócz takich klasyków jak próby o nazwach Karpacz i Lubomierz, zawodnicy mieli do pokonania nowy a jednocześnie najdłuższy odcinek w rajdzie, liczący blisko 28 kilometrów oes Czernica.
Na starcie wśród wielu ekip, w mocno obsadzonej klasie 2WD, stawili się startujący Citroënami DS3 R3, Jan Chmielewski z Jakubem Gerberem i Tomasz Żerebecki z Maciejem Machelą. Pierwsza z ekip jest bardzo doświadczona i utytułowana. Kierowca - Jan Chmielewski - startuje samochodem z oferty Citroën Racing już czwarty sezon, przesiadając się do deesa z C2-ki w sezonie 2011, w kolejnych latach dominując rywalizację w "ośce". Druga, pochodząca z Dolnego Śląska załoga, miała na tym rajdzie zadebiutować w nowo zakupionym DS3 R3. Przed rajdem pokonali ok. 200 km testowych, próbując oswoić się z mocniejszym samochodem. Do rywalizacji wrócili po rocznej przerwie, przesiadając się z mniejszego Citroëna C2R2 MAX. Ten start miał być dla nich przede wszystkim okazją do zebrania doświadczenia, w podróżowaniu turbodoładowanym samochodem, z sekwencyjną, sterowną hydraulicznie skrzynią biegów.
Początkowo wszystko się dla nich dobrze układało. Po wygraniu drugiego odcinka specjalnego (pierwszym był prolog na ulicach Jeleniej Góry), postanowili nieco uspokoić tempo i na kolejnych próbach pracować nad własnym stylem, powoli nabierając doświadczenia i szukając skuteczności. Po drodze przytrafiały im się małe błędy, ale podróżowali bezpiecznie, notując czasy w czołówce ośki i nawiązując rywalizację z Jakiem Chmielewskim. Niestety nie dane im było dojechać do mety pierwszego, sobotniego etapu. Na odcinku nr 6, o nazwie Gajówka, popełnili błąd i wypadli z drogi, uderzając w drzewo i przewracając samochód na dach. Prędkość nie była duża, więc załoga nie ucierpiała a kibice szybko postawili auto na koła. Niestety prawe zawieszenie uległo uszkodzeniu i o kontynuowaniu jazdy nie było mowy. Zawodnicy musieli się wycofać.
Podróżujący drugim DS3 R3, Mistrzowie Polski - Jan Chmielewski i Jakub Gerber - na tym rajdzie nie mieli łatwego życia. Do tej pory bez problemów "odjeżdżali" konkurentom w innych samochodach przednionapędowych, ale tym razem rywale okazali się szybsi na wielu odcinkach specjalnych. Mimo tego, że krakowsko - poznańska załoga dwukrotnie wygrywała próby sportowe, wielokrotnie notując czasy w pierwszej trójce, to na mecie rajdu musieli uznać wyższość innych kierowców, zadowalając się czwartym miejscem w klasyfikacji 2WD.
Kolejną, 3 rundą Citroën Racing Trophy Polska 2014, będzie 23. Rajd Rzeszowski (7-9 sierpnia 2014), zapraszamy!
Klasyfikacja CRTP po Rajdzie Karkonoskim: 1. Jan Chmielewski/Jakub Gerber 37 pkt. 2. Tomasz Żerebecki/Maciej Machela 0 pkt. 3. Aron Domżała/Przemek Zawada 0 pkt.