Utrzymująca się od kilku dni piękna pogoda dopisała także w niedzielę - dniu wyścigu na położonym u podnóża Alp austriackim torze Salzburgring. Przy trybunach wypełnionych publicznością, w pierwszym rzędzie pozycji startowych stanęli obok siebie Yvan Muller i Sébastien Loeb. José-Maria López ruszał jako czwarty, mając obok siebie Toma Coronela.
Kiedy zgasły czerwone światła, Yvan Muller pokazał znakomity start i po hamowaniu do pierwszej szykany zajmował pozycję lidera. Jadący jego śladem Tom Coronel zdołał wyprzedzić Sébastiena Loeba, ale przy okazji tego manewru sam stracił miejsce na korzyść José-Marii Lópeza, który śmiałym manewrem wysunął się na drugie miejsce. Przez kilka kolejnych okrążeń na czele wyścigu jechały dwa Citroëny C-Elysée WTCC, a czwarty Sébastien Loeb szukał okazji do wciśnięcia się przed Toma Coronela.
Na ósmym okrążeniu López popełnił błąd w przejeździe tej samej szykany i Coronel zrewanżował się, odbierając mu drugie miejsce. Ta kolejność nie uległa zmianie już do mety: wygrał Muller, a kolejne pozycje zajęli Coronel, López i Loeb.
Do wyścigu nr 2 zawodnicy z dziesięciu pierwszych miejsc startowali w odwróconej kolejności, co zapowiadało ożywioną walkę w peletonie. Na starcie Yvan Muller, trącony przez jednego z rywali, zmuszony został do zjechania z toru na podłoże trawiaste i ślizgając się uderzył w bandę. Na trasę wyścigu wyjechał samochód bezpieczeństwa, zaś Muller z trudem dotarł do boksów. Po chwili na torze pojawiła się czerwona flaga. Korzystając z chwili przerwy w wyścigu, mechanicy prowizorycznie naprawili uszkodzenia Citroëna C-Elysée z numerem startowym 1, jednak Muller, mając jedno okrążenie straty względem rywali, postanowił nie wznawiać udziału w wyścigu.
Gdy nastąpił ponowny start, José-Maria López znalazł się za grupą rywali złożoną z czterech Hond Civic, którymi jechali Tarquini, Monteiro, Michelisz i Bennani. Argentyńczyk przystąpił do niezwykle widowiskowej walki, korzystając ze zjawiska zasysania w śladzie aerodynamicznym na prostych. W ten sposób Lopez wyszedł na prowadzenie i wygrał swój trzeci wyścig w sezonie, wyraźnie powiększając posiadane już przed wyścigiem pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców. Sébastien Loeb w połowie dystansu wyprzedził Mehdi Bennaniego, ale długo blokowany na dalekiej pozycji za Gianni Morbidellim zakończył bieg nr 2 na siódmej pozycji.
POWIEDZIELI NA MECIE:
WYŚCIG 1
1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +3,840
3. José-Maria López (Citroën C-Elysée WTCC) +4,276
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +5,427
5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +12,403
6. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +12,945
7. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +13,566
8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +14,868
9. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +15,672
10. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +16,184
Najszybsze okrążenie: José-Maria López: 1:22,571
WYŚCIG 2
1. José-Maria López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +1,683
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +2,554
4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +3,651
5. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +3,908
6. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +4,466
7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +4,758
8. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +5,418
9. René Munnich (Chevrolet RML Cruze TC1) +10,074
10. Michaił Kozłowskij (Lada Granta 1.6T) +15,288
Najszybsze okrążenie: José-Maria López: 1:23,864
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:
1. José-Maria López 179 pkt
2. Sébastien Loeb 138 pkt
3. Yvan Muller 134 pkt
4. Tiago Monteiro 96 pkt
5. Gabriele Tarquini 74 pkt
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW:
1. Citroën Total 412 pkt
2. Honda 269 pkt
3. Lada 136 pkt