Za nami już cztery rundy, znaczone szeregiem ważnych sukcesów zespołu Citroën Total, którego wszyscy kierowcy zdążyli wpisać się na listę zwycięzców (José-Mar~a López w pierwszym wyścigu w Marrakeszu i drugim na Paul Ricard, Sébastien Loeb w nr 2 w Marrakeszu oraz Yvan Muller w biegach nr 1, zarówno na Paul Ricard, jak i na Hungaroringu).
Natychmiast po zakończeniu rundy rozegranej na Węgrzech, zespół skupił się na przygotowaniach Citroënów C-Elysée WTCC do czekającego je kolejnego startu na torze Slovakia Ring. Obiekt ten, położony o trzy godziny jazdy samochodem od Hungaroringu, o czterdzieści kilometrów od stolicy Słowacji Bratysławy, w wykorzystywanej w WTCC konfiguracji trasy o długości 5922 m cechuje się różnorodnością i ciekawą kombinacją długich prostych, szybkich łuków o dużym promieniu oraz bardziej technicznych, ciaśniejszych zakrętów.
"Okazji do wyprzedzania powinno tam być znacznie więcej niż na Hungaroringu" - ma nadzieję Yves Matton, dyrektor zespołu Citroën Racing.- "Oceniamy, że obydwa wyścigi na Slovakia Ringu będą bardzo zacięte i to z kilku powodów. Nasi rywale rozpoczęli prace rozwojowe przy swoich samochodach edycji 2014 później niż my, ale teraz robią szybkie postępy. Bieg po biegu dostrzegamy, jak różnice w osiągach maleją. Na zjawisko to nakłada się jeszcze działanie przepisu nakazującego dociążanie kompensujące: dzięki niemu inni producenci mogli odciążyć swoje auta o 60 kg. Wreszcie, jedziemy na tor, którego jako zespół nie znamy, a który nasi konkurenci znają bardzo dobrze. Odniesienie kolejnego sukcesu będzie od nas wymagało bezbłędnego rozegrania całej słowackiej rundy". Zapoznawanie się z torem na Słowacji od zera czeka z pewnością José-Mar~ę Lópeza, który nigdy nie przejechał po nim ani jednego okrążenia. Z kolei Yvan Muller ścigał się na Slovakia Ringu w sezonach 2012 i 2013, podczas dwóch pierwszych edycji cyklu WTCC na Słowacji. Muller zajął wówczas dwa drugie miejsca - w drugich biegach w obydwu tych latach - zatem czterokrotny Mistrz Świata nie zalicza swoich występów na tym obiekcie do swoich szczególnych osiągnięć.
Za to Sébastien Loeb zdążył już w swojej karierze zwyciężyć na Slovakiaringu. W ubiegłym roku kierowca z Alzacji wygrał tam wyścig należący do serii GT FIA.
Sébastien Loeb stracił po rundzie węgierskiej drugie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu na rzecz Yvana Mullera. Z kolei ten, zaliczając na Paul Ricard, a następnie na Hungaroringu, więcej punktów niż którykolwiek inny zawodnik, niemal całkowicie zatarł swoje niepowodzenie z Marrakeszu. Obecnie Muller tylko o dziesięć punktów ustępuje Pechito Lópezowi, który od początku sezonu popisuje się najbardziej regularnymi wynikami.
PROGRAM CZWARTEJ RUNDY SEZONU W piątek 9 maja w godz. od 12:15 do 12:45 odbędzie się pierwsza sesja wolnych treningów. Dwie kolejne sesje nastąpią w sobotę 10 maja, odpowiednio o godz. 9:00 oraz 11:50. Tego samego dnia od godz. 14:00 rozgrywane będą kwalifikacje. Start do dwóch wyścigów głównych przewidziano na niedzielę 11 maja, na godz. 13:15 oraz 17:45.
MA QING HUA PRZYGOTOWUJE SWÓJ DEBIUT W WTCC Chiński kierowca wyścigowy Ma Qing Hua, obecny w tym tygodniu w ośrodku technicznym zespołu Citroën Racing w Wersalu, aktywnie przygotowuje się do rozpoczęcia startów w serii Wyścigowych Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych FIA. Jego debiut zaplanowany jest na rundę na torze Moscow Raceway w Moskwie (6-8 czerwca br.). Po spotkaniach z inżynierami i odbiorze samochodu wyścigowego, w połowie maja Ma Qing Hua odbędzie sesję prób torowych.
ZOBACZ TAKŻE: