Do pierwszej w tym sezonie rundy KLR zgłosiło się na razie 20 zawodników, pośród których znajdują się już tak doświadczeni i przygotowani do walki o zwycięstwo kierowcy, jak: Stanisław Kostrzak, Michał Śmigiel czy Konrad Wróbel. Na starcie stanie także szereg debiutantów, rozpoczynających dopiero swoją przygodę z wyścigami samochodowymi.
Na torze nie zobaczymy już dwukrotnego mistrza Polski Kia Lotos Race, Bartłomieja Mireckiego, który zgodnie z regulaminem serii po raz trzeci nie może walczyć o mistrzowski laur. Daje to oczywiście pole do popisu jego konkurentom z poprzednich sezonów, którzy już w końcówce ubiegłego roku zapowiedzieli ostrą walkę o główną nagrodę sezonu i tytuł.
Nowości czekają też bezpośrednio zawodników, bowiem w kalendarzu serii pojawiły się aż dwa nowe tory: holenderski Zandvoort, który odwiedzą już podczas drugiej rundy KLR, oraz belgijski Zolder, na którym zakończą się tegoroczne zmagania o tytuł Mistrza Polski Kia Picanto.
W regulaminie technicznym największą zmianą będzie ustalenie minimalnej masy samochodu, wraz z wyposażeniem i kierowcą, na 920 kg. Wiąże się to z wprowadzeniem systemu "doważania" samochodów do wymaganych parametrów tak, aby jeszcze bardziej wyrównać szanse uczestników cyklu.
Wyścigowy weekend na Slovakiaring rozpocznie się od sobotnich sesji kwalifikacyjnych, organizowanych według wprowadzonego w minionym sezonie schematu: Q1 i Q2 przeznaczone są dla wszystkich uczestników rundy, natomiast w finałowej Q3 udział bierze najszybszych 10 zawodników, którzy uzyskali swój najlepszy czas okrążenia w którejś z poprzednich sesji. W niedzielę odbędą się dwa wyścigi główne, pierwszy z nich otworzy dzień rywalizacji na Slovakiaring, drugi bieg przewidziano na godzinę 15, pomiędzy wyścigami głównymi serii WTCC.
Wśród uczestników otwierającej sezon KLR rundy znajdą się także dwaj gościnnie startujący kierowcy: Maciej Ziemek, dziennikarz Money.pl i polski juror konkursu Car of the Year, oraz Łukasz Byśkiniewicz, dziennikarz TVN Turbo startujący w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, w których jest pilotowany przez słynnego Macieja Wisławskiego.
Organizatorem Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto pod egidą PZM jest Kia Motors Polska wraz z Lotos Oil, a wsparciem służą BNP Paribas, PZU i Otomoto.pl.