Deszcz, który padał obficie przez całą noc, ostatecznie ustał na kilka godzin przed startem. W chwili zgaśnięcia czerwonych świateł Yvan Muller i José-Maria López udanie ruszyli ze swoich pozycji startowych i objęli prowadzenie. Sébastien Loeb wystartował z nieco mniejszym powodzeniem i na pierwszym zakręcie został zamknięty przez rywali. Kierowca Citroëna C-Elysée WTCC z nr 9 zakończył pierwsze okrążenie na 7 miejscu - wyprzedzali go wówczas Muller, López, Monteiro, Tarquini, Bennani i Michelisz.
Yvan Muller w roli lidera stopniowo zyskał przewagę jednej długości samochodu, choć Pechito López stale wywierał presję na swoim partnerze z zespołu. Z kolei Sébastien Loeb usiłował znaleźć okazję do wyprzedzenia Norberta Michelisza. Okazało się jednak, że Hungaroring nie na próżno zyskał reputację toru niemalże uniemożliwiającego ten manewr i aż do mety biegu tego nie upiększyło żadne efektowne wyprzedzanie. W ten sposób Yvan Muller zaliczył swoją drugą w tym sezonie wygraną przed José-Mar~a Lópezem i Tiago Monteiro.
Po krótkiej przerwie samochody ponownie pojawiły się na torze na bieg rewanżowy. W związku z przepisowym odwróceniem kolejności startowej względem miejsc zajmowanych w tabeli, Loeb, López i Muller znaleźli się na starcie na pozycjach od ósmej do dziesiątej. Na hamowaniu do pierwszego zakrętu prowadził Gianni Morbidelli przed Tiago Monteiro, a dalej startujący z pierwszej pozycji Hugo Valente i Tom Coronel. Yvan Muller, jadący od pierwszych metrów z wielką motywacją, prześliznął się pomiędzy kolegami z zespołu i awansował na piąte miejsce przed José-Mar~a Lópezem. Sébastien Loeb ponownie nie zdołał znaleźć dogodnej pozycji do ataku i pierwsze okrążenie zakończył na pozycji dziewiątej.
Wkrótce później trio Morbidelli / Monteiro / Valente oddaliło się od peletonu, natomiast Muller i López nie byli w stanie przebić się przez blokującego im wolną drogę Coronela. Sytuacja ta utrzymała się bez zmian aż do mety, przez co kierowcy Citroënów nie znaleźli się tym razem na podium.
Po zsumowaniu wyników niedzieli na Hungaroringu José-Mar~a López zachował pozycję lidera klasyfikacji kierowców Wyścigowych Mistrzostw Świata, zaś Yvan Muller wysunął się na miejsce drugie, tym samym spychając Sébastiena Loeba na trzecie. W klasyfikacji producentów zespół Citroën Total powiększył swoją przewagę nad najbliższym z rywali do 99 punktów.
WYNIKI WYŚCIGU Nr. 1 1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 14 okrążeń 2. José-Maria López (Citroën C-Elysée WTCC) +1,282 3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +8,961 4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +13,980 5. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +14,747 6. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +16,672 7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +17,475 8. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +22,863 9. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +27,891 10. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +36,287
Najszybsze okrążenie: Yvan Muller, 1:50,119
WYNIKI WYŚCIGU Nr. 2 1. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) 14 okrążeń 2. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +0,350 3. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +1,206 4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5,104 5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +5,435 6. José-Maria López (Citroën C-Elysée WTCC) +5,605 7. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +6,306 8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +7,828 9. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +8,308 10. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +8,842
Najszybsze okrążenie: Tiago Monteiro: 1:51,088 WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA KIEROWCÓW: 1. José-Mar~a López 115 pkt 2. Yvan Muller 105 pkt 3. Sébastien Loeb 84 pkt 4. Tiago Monteiro 65 pkt 5. Gabriele Tarquini 48 pkt
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW: 1. Citroën Total 271 pkt 2. Honda 172 pkt 3. Lada 1 12 pkt
ZOBACZ TAKŻE: