Łączna moc bolidu TS040 Hybrid wynosi 1000 KM. 3,7-litrowa, wolnossąca jednostka benzynowa V8 rozwija 520 KM. Dodatkowe 480 KM wzrostu mocy dostarczają na wszystkie koła jednostki elektryczne. Nowy napęd hybrydowy TOYOTA Racing został opracowany zgodnie ze zrewidowanymi wymogami WEC w zakresie obniżania zużycia paliwa. FIA zobowiązała zespoły do obniżenia zużycia paliwa o 25% w stosunku do sezonu 2013, zarówno w drodze usprawniania jednostek napędowych, jak i aerodynamiki bolidów. Czujniki zamontowane w każdym z bolidów będą mierzyły poziom zużycia paliwa, a w przypadku przekroczenia ustalonych limitów, na zespoły będą nakładane kary.
Nowe, bardziej otwarte regulacje serii WEC, pozwoliły zespołowi wyraźnie zwiększyć moc napędu hybrydowego. Na przedniej osi bolidu został dodany silnik elektryczny-generator AISIN AW. Na osi tylnej pracuje tak jak dotychczas analogiczna jednostka Denso.
W trakcie wytracania prędkości, generatory wspierają układ hamulcowy, akumulując energię, która za pośrednictwem inwertera jest przekazywana do superkondensatora NISSHINBO. Kiedy kierowca przyspiesza, oba pracują jako silniki, dostarczając wzrostu mocy o wartości 480 KM.
Zarówno napęd na cztery koła, jak i jednostka benzynowa V8 bolidu TS040, powstały w oddziale Motor Sports Unit Development centrum technicznego Higashifuji. Zawieszenie jest projektowane i wytwarzane w Toyota Motorsport GmbH w Kolonii, będąc ewolucją rozwiązań znanych z poprzedniego bolidu Toyota Racing - TS030.
Na rok 2014 zespół Toyota Racing wprowadził także zmiany w podziale kierowców: Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima pojadą bolidem nr 7, a Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sébastien Buemi bolidem nr 8.
Bolid TS040 Hybrid miał swój debiut torowy 21 stycznia na torze Paul Ricard. Od tego czasu odbył 12 sesji testowych w Europie, pokonując dystans ok. 18 tys. km. Po dwudniowym prologu testowym na torze Paul Ricard (28-29 marca), zespół planuje jeszcze jedną sesję treningową przed 6-godzinnym wyścigiem na torze Silverstone, gdzie bolid TS040 rozpocznie walkę z zespołami fabrycznymi Audi i Porsche.
Kalendarium startów serii FIA World Endurance Championship w 2014 roku:
20 kwietnia 6-godzinny wyścig na torze Silverstone (Wielka Brytania)
3 maja 6-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps (Belgia)
14 czerwca 24-godzinny wyścig Le Mans 24 (Francja)
20 sierpnia 6-godzinny wyścig na Circuit of the Americas (USA)
12 października 6-godzinny wyścig Fuji (Japonia)
2 listopada 6-godzinny wyścig w Szanghaju (Chiny)
15 listopada 6-godzinny wyścig Bahrajnu
30 listopada 6-godzinny wyścig w San Paulo (Brazylia)
ZOBACZ TAKŻE: