Regulamin rajdu sprawił, że pierwszego dnia zespoły Volkswagena znalazły się w niełatwej sytuacji. Jako załogi z pierwszego, drugiego i czwartego miejsca w tabeli musiały otwierać trasę. W prawie żadnym innym rajdzie nie jest to tak bardzo niekorzystne, jak w Meksyku. Każdy World Rally Car, który przejeżdżał odcinki specjalne, "zmiatał" z nich warstwę luźnego szutru. Skalkulowane zostało, że każdy następny kierowca był w korzystniejszej sytuacji pozwalającej na pokonanie każdego kilometra w czasie krótszym o 0,1 sekundy, niż poprzednik. Jednak zawodnicy Volkswagena Ogier/Ingrassia i Latvala/Anttila doskonale poradzili sobie w tych warunkach. Tylko pierwszego dnia zapisali na swoim koncie osiem z jedenastu najlepszych czasów odcinka.
Wygrywając w Meksyku, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata, nieznacznie wyprzedzając swoich kolegów z Volkswagena Jari-Matti Latvalę i Miikka Anttillę. Ogier i Ingrassia mają 63 punkty, Latvala i Anttila - 60 punktów. Wspólnie znacznie rozbudowali przewagę w klasyfikacji konstruktorów: Volkswagen ze 115 punktami wyprzedza o 55 punktów Citroëna. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula z 24 punktami są na czwartym miejscu klasyfikacji generalnej.
Dwa razy rajdowy dzień zakończył się dla Andreasa Mikkelsena/Mikko Markkuli (N/FIN) przed czasem. W piątek duet Volkswagena na zakręcie odcinka "El Chocolate" najechał na kamień, uszkodził zawieszenie tylnego prawego koła i musiał się wycofać, mimo że zajmował do tego momentu drugą pozycję. W sobotę błąd w opisie trasy zaowocował koziołkowaniem, gdy Mikkelsen/Markkula za mocno ścieli zakręt i trafili na dziurę, która spowodowała utratę stabilności. Dzięki doskonałej pracy mechaników Polo R WRC z dziewiątym numerem startowym w niedzielę jak nowy stanął na starcie odcinków specjalnych. W ustalonym przez regulamin czasie trzech godzin mechanicy przywrócili World Rally Car do normalnego, doskonałego stanu. Mikkelsen/Markkula wykorzystali niedzielę na zebranie maksimum rajdowych doświadczeń. Łącznie cztery razy byli w trójce najszybszych aut na odcinkach specjalnych.
Odcinki specjalne rozgrywane były na wysokościach od 1800 m n. p. m. do prawie 2800 m n. p. m. Wraz z wysokością spada ciśnienie powietrza i zawartość tlenu, zmniejsza się skuteczność chłodzenia silnika. Przy temperaturach w okolicach 30 stopni Celsjusza trzeba było zminimalizować spadek mocy. Inżynierowie z Volkswagena już dużo wcześniej zadbali o odpowiednie oprogramowanie dla World Rally Cars z Wolfsburga. Do układu sterowania pracą silnika od Monte Carlo do Wielkiej Brytanii nie zostaną wprowadzone żadne zmiany. Takie warunki dały się we znaki nie tylko maszynom, ale również kierowcom.
Siódmym zwycięstwem z rzędu Volkswagen zapewnił sobie miejsce na listach rekordów Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Sukcesy w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku oraz wygrane w Monte Carlo, Szwecji i Meksyku w obecnym sezonie to druga pod względem długości seria zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. Sébastien Ogier odniósł swoje 18 zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej rajdu, z tego jedenaste w barwach Volkswagena.
Wypowiedzi po 3. dniu Rajdu Meksyku
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Meksyku - wyniki końcowe:
1 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:27.41,8 godz.
2 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.12,6 min.
3 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 5.28,6 min.
4 Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 6.49,3 min.
5 Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 9.54,4 min..
6 Benito Guerra/Borja Rozada (MEX/E), Ford + 12.57,6 min.
7 Chris Atkinson/Stéphane Prévot (AUS/B), Hyundai + 15.15,4 min.
8 Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 17.06,8 min.
9 Mads ?stberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 25.41,6 min.
10 Yuriy Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Ford + 28.18,2 min.
Rajd Meksyku - wyniki Power Stage:
1 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4.34,2 min.
2 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,8 sek.
3 Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 4,9 sek.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja w kategorii kierowców:
1 Sébastien Ogier 63
2 Jari-Matti Latvala 60
3 Mads ?stberg 32
4 Andreas Mikkelsen 24
5 Elfyn Evans 20
6 Bryan Bouffier 18
7 Mikko Hirvonen 18
8 Kris Meeke 17
9 Thierry Neuville 15
10 Ott Tänak 10
Kategoria konstruktorów:
1 Volkswagen Motorsport 115
2 Citroën Total Abu Dhabi WRT 60
3 M-Sport 40
4 Hyundai Motorsport 31
5 Volkswagen Motorsport II 28
6 Jipocar Czech National Team 10
7 RK M-Sport WRT 4