Auto zostało właśnie pokazane na targach w Genewie. Prototyp Porsche to konstrukcja przeznaczona do najbardziej zaawansowanej i najważniejszej klasy wyścigowej LMP1. Napęd, w który wyposażono Porsche 919 to hybrydowa konstrukcja, w skład której wchodzi benzynowa jednostka o pojemności 2.0 w układzie V4 wspierana przez pojedynczą turbosprężarkę. Drugą część układu stanowi silnik elektryczny umieszczony na przedniej osi, który zasilany jest z litowo-jonowych akumulatorów. Silnik V4 osiąga maksymalnie 9000 obrotów, a generowana przez niego moc trafia oczywiście na tylne koła. Dzięki temu "919-tka" dysponuje stałym napędem na cztery koła.
Dodatkowo prototyp klasy LMP1 został wyposażony w system odzysku i magazynowania energii z hamowania oraz dodatkowy system odzyskiwania energii termicznej powiązany z układem wydechowym. Dodaje on dodatkowo 8 megadżuli na okrążenie, które maksymalnie mogą być wykorzystywane w ramach regulacji klasy LMP1.
Porsche 919 Hybrid wykorzystuje również maksymalne dopuszczalne wymiary dla samochodów w swojej klasie. Mierzy 4650 mm długości, 1900 mm szerokości i 1050 wysokości. Minimalna waga auta to 870 kg.
Jak podaje dział sportu niemieckiego producenta, Porsche 919 Hybrid przeszło już 2000 godzin testowych w tunelu aerodynamicznym i na torze. Za kierownicami dwóch egzemplarzy, które przygotowywane są do Le Mans zasiedli już: Mark Webber, Neel Jani, Timo Bernhard i Romain Dumas oraz dwaj kierowcy testowi Marc Lieb i Brendon Hartley. Samochody pojadą w barwach Porsche Team z numerami 14 i 20.
W wyścigu Le Mans weźmie udział także drugi fabryczny zespół Porsche, który obsługiwać będzie tak jak w zeszłym roku Porsche Team Manthey. Dwa, również zaprezentowane na salonie w Genewie, Porsche 911 RSR w najnowszej specyfikacji 2014 pojadą w klasie GTE Pro. Liderami zespołów będą Patrick Pilet i Marco Holzer.
ZOBACZ TAKŻE: