Wszystko wskazuje na to, że Kubica zasiądzie za kierownicą Forda Fiesty RS WRC w barwach Qatar M-Sport World Rally Team, czyli byłym fabrycznym zespole Forda. Robert Kubica prawdopodobnie będzie w zespole startował wspólnie z Mikko Hirvonenem, który nie przedłużył kontraktu z Citroenem oraz z bardzo utalentowanym młodym kierowcą Elfynem Evansem, który za kierownicą Fiesty R5 był jednym z największych rywali Kubicy w tegorocznej drodze po tytuł w WRC2. Stawkę kierowców uzupełni zapewne Nasser Al Attiyah, za którym stoi główny sponsor zespołu - Qatar. Nie wiadomo jednak kto zostanie pilotem Polaka.
Fiesta RS WRC posiada silnik 1.6 turbo o mocy 300 KM i 450 Nm momentu obrotowego. W sezonie 2014 Fiesta zostanie lekko zmodernizowana względem obecnej specyfikacji, która na rajdowych trasach jest już od 2010 roku. Z zewnątrz główną różnicę będzie stanowił nowy przód, w który wyposażona jest już nieco słabsza specyfikacja rajdowego Forda, czyli Fiesta R5.
Zespół M-Sport od 1996 roku zajmuje się przygotowywaniem rajdowych Fordów wystawianych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Jeżeli powyższe spekulacje okażą się prawdą, Kubica będzie mógł realnie walczyć o najwyższe laury w WRC.