Dla Adama Małysza będzie to trzeci start w tej imprezie. Dwa lata temu, będąc debiutantem w Dakarze, najtrudniejszym rajdzie świata, ukończył rywalizację na 37. pozycji w klasyfikacji generalnej. Przed rokiem, kiedy po raz pierwszy wystartował Toyotą Hilux w specyfikacji T1, zajął doskonałą 15-stą lokatę, będąc najwyżej sklasyfikowanym polskim kierowcą samochodowym.
Po Rajdzie Dakar zespół kontynował starty w rajdach terenowych, wykorzystując tę samą Toyotę. Cały rok, choć bogaty w starty, upłynął jednak w atmosferze przygotowań do kolejnego Dakaru. Zawodnicy skoncentrowali się na cyklu mistrzostw strefy Europy Centralnej (CEZ). Załoga Orlen Teamu wzięła udział w czterech z sześciu składających się na ten sezon eliminacji, dwukrotnie stając na najwyższym stopniu podium (Toolimpex Cup, Baja Carpathia) i raz zajmując trzecie miejsce (Baja Poland). Tym samym - rewelacyjnie radzący sobie w drugim pełnym sezonie startów - zespół zdeklasował konkurentów w punktacji, zdobywając mistrzostwo CEZ. To niejedyny sukces zespołu. Małysz z Martonem zajęli swoją Toyotą Hilux także drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych.
Samochód, którym Adam Małysz i Rafał Marton wystartują w Rajdzie Dakar 2014 jest kolejną odsłoną rajdowej Toyoty Hilux Overdrive. Zawodnicy wielokrotnie podkreślali, jak wielki skok w możliwościach ścigania się w Dakarze umożliwiła im zamiana poprzedniego auta na Hiluxa. Adam po pierwszych jazdach nową rajdówką powiedział:
Tegoroczna Toyota Hilux, którą Adam Małysz i Rafał Marton wystartują w Rajdzie Dakar ma następujące parametry:
- 8-cylindrowy silnik TOYOTA o pojemności 5.0l
- Moc 370 KM
- Moment obrotowy 650 Nm
- Sekwencyjna 6-stopniowa skrzynia biegów
- Sprzęgło AP Racing Sinter metalik
- Felgi Evo Corse
- Opony BF Goodrich
- 2 koła zapasowe Evo Corse / BF Goodrich
- Amortyzatory Reiger
- Wymiary (dł. / szer. / wys.) 4900 mm / 2000 mm / 1750 mm
- Masa netto ok. 1937 kg