Dla Volkswagena wynik Rajdu Wielkiej Brytanii w Walii był najlepszym dotychczas rezultatem od pierwszego startu w Rajdowych Mistrzostwach Świata w styczniu. Drugie z rzędu podwójne zwycięstwo uzupełnili Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) w trzecim World Rally Car z Wolfsburga, zajmując piąte miejsce. Wszystkie trzy startujące Polo R WRC znalazły się w piątce najlepszych zespołów i wpisały się na listę zwycięzców odcinków specjalnych. Sébastien Ogier/ Julien Ingrassia dziewięć razy byli nie do pokonania, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila pięć razy, a Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula dwa razy. Na każdym z 22 odcinków specjalnych (z wyjątkiem Power Stage) co najmniej jeden kierowca Volkswagena był w pierwszej trójce.
Klasyk na koniec sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata
Rajd Wielkiej Brytanii rozgrywany w Walii to ekstremalne wyzwanie dla ludzi i sprzętu. Tylko drugiego dnia dopuszczalny był serwis w południe, w pozostałe dni mechanicy mieli dostęp do samochodów tylko rano i wieczorem. Za dnia kierowców czekały ciężkie odcinki specjalne w walijskich lasach, z głębokimi przejazdami przez wodę i błoto. Dwa oesy - dwukrotnie przejeżdżany "Chirk Castle" oraz kończący "Great Orme" były jedynymi próbami na asfalcie.
Po raz pierwszy w tym sezonie po tym, jak w sobotę liczba widzów przekroczyła wszystkie oczekiwania i spowodowała opóźnienie ostatniego odcinka specjalnego o godzinę, w niedzielę zrezygnowano ze sprzedaży dodatkowych biletów. To świadczy o popularności, jaką cieszyły się Rajdowe MŚ. Łącznie w 2013 roku wzdłuż odcinków specjalnych, zmagania kierowców oglądało około 3,5 milionów fanów. W telewizji, tylko na niemieckojęzycznym kanale, rajdy oglądało średnio pięć milionów widzów. W 2012 roku oglądalność wynosiła tylko ok. 50 tysięcy. Na portalach społecznościowych Volkswagen zaliczył w finałowy weekend nowy rekord: w 2013 roku milion fanów polubiło profil facebook.com/volkswagenmotorsport.
Bajka z happy endem
Szwecja, Meksyk, Portugalia, Grecja, Włochy, Finlandia, Australia, Francja, Hiszpania i teraz Wielka Brytania - sezon 2013 Rajdowych MŚ z dziesięcioma z trzynastu możliwych zwycięstw był dla Volkswagena jak bajka. Zdobycie tytułów mistrzowskich we Francji i Hiszpanii oraz finałowe podwójne zwycięstwa w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii to wymarzony koniec sezonu dla Volkswagena. Szczególnie biorąc pod uwagę, że pierwotnym założeniem na 2013 rok była walka o kilka miejsc na podium.
Mechanicy i inżynierowie mieli podczas Rajdu Wielkiej Brytanii wyjątkowo trudne zadanie. W ciągu czterech dni mieli tylko siedem razy możliwość serwisowania samochodów. Harmonogram rajdu w Walii, inaczej niż w pozostałych imprezach, nie przewidywał w sobotę i niedzielę żadnego południowego serwisu. Dlatego przy pozostałych trzech 45-minutowych serwisach oraz serwisach porannych, trwających 15 minut, wymagana była wyjątkowo staranna, szybka i bezbłędna praca. Mechanicy Volkswagena dali z siebie wszystko i przeprowadzili prace przy trzech Polo R WRC z typową dla siebie sumiennością.
Przerwa zimowa? Tylko w kalendarzu
Wraz z zakończeniem Rajdu Wielkiej Brytanii formalnie rozpoczęła się przerwa zimowa Rajdowych Mistrzostw Świata. Sezon 2014 rozpocznie się Rajdem Monte Carlo w dniach 14-19 stycznia. 59 dni, zanim World Rally Cars znów staną do rywalizacji, będą dla Volkswagena dniami w pełni poświęconymi na przygotowanie. Już niedługo po rajdzie w Walii mechanicy zaczną przygotowywać samochody do legendarnego Monte Carlo. Ponadto na kierowców, inżynierów i mechaników czekają testowe jazdy na asfalcie, lodzie i śniegu. Dział prasowy szykuje prawdziwy maraton spotkań, a 6 grudnia cały zespół Volkswagena weźmie udział w jednym z największych wydarzeń w swojej historii - w Paryżu na gali organizowanej przez Światowy Związek FIA wręczone zostaną puchary mistrzów świata* w kategorii kierowców, pilotów i producentów.
Wypowiedzi, 4. dzień Rajdu Wielkiej Brytanii
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Walii - Wielkiej Brytanii, wyniki końcowe:
1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 03m 36.7s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 21.8s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford + 1m 24.5s
4. Mads ?stberg/Jonas Andersson (N/S), Ford + 1m 48.2s
5. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 2m 03.4s
6. Martin Prokop/Michal Ernst (CZ/CZ), Ford + 7m 37.5s
7. Daniel Sordo/Carlos Del Barrio (E/E), Citroën + 8m 27.9s
8. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 11m 13.1s
9. Jari Ketomaa/Tapio Suominen (FIN/FIN), Ford + 12m 16.2s
10. Mark Higgings/Carl Williamson (GB/GB), Ford + 13m 21.0s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Walii - Wielkiej Brytanii, wyniki Power Stage
1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford 4m 18.0s
2. Mads ?stberg/Jonas Andersson (N/S), Ford + 0.5s
3. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A), Ford + 0.5s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), klasyfikacja kierowców
1. Sébastien Ogier 290
2. Thierry Neuville 176
3. Jari-Matti Latvala 162
4. Mikko Hirvonen 126
5. Daniel Sordo 125
6. Mads ?stberg 103
7. Evgeny Novikov 72
8. Sébastien Loeb 68
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), klasyfikacja producentów
1. Volkswagen Motorsport 425
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 280
3. Qatar M-Sport WRT 190
4. Qatar WRT 184
5. Jipocar Czech National Team 65