Dziesiąty rajd w sezonie na Antypodach trzymał w napięciu aż do samego końca. Na ostatnich 15 kilometrach tzw. Power Stage dwie uszkodzone opony konkurentów przeszkodziły Ogierowi i Ingrassii w zdobyciu już wczoraj tytułu mistrza świata, mimo że duet Volkswagena nie popełnił najmniejszego błędu. Na końcu brakowało tylko jednego jedynego punktu, aby znany był już zwycięzca tegorocznego sezonu. Przed najbliższym rajdem we Francji Ogier i Ingrassia wyprzedzają o 83 punkty swojego głównego rywala, Thiery Neuvillea (Ford).
Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (FIN/FIN) zajęli czwartą lokatę i zdobyli ważne punkty dla Volkswagena w kategorii producentów. Andreas Mikkelsen i Paul Nagle (N/IRL) ukończyli Rajd Australii na szóstym miejscu. Załogi Volkswagena wygrały w sumie 21 z 22 odcinków Rajdu Australii.
22 odcinki specjalne, 19 najlepszych czasów, dwa drugie miejsca - dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassii był to najlepszy rajd w sezonie, w którym zdecydowanie zdominowali rywali. Jeszcze większe wrażenie robi fakt, że łączny czas Ogiera i Ingrassii był tylko o 1,8 sekundy gorszy niż suma najlepszych czasów wszystkich oesów. W Australii zespoły musiały stawić czoła zróżnicowanym warunkom: techniczne, ciasne i kręte odcinki pierwszego dnia, otwarty teren drugiego dnia i ekstremalnie szybkie przejazdy przez dżunglę w trzecim dniu rajdu.
Power Stage w Australii przyniosło rozstrzygnięcie Mistrzostw Świata - lub raczej dokładniej mówiąc, nie przyniosło rozstrzygnięcia. Na końcowym odcinku specjalnym "Shipmans" przyznawane były dodatkowe punkty dla trzech najlepszych zespołów. 15 kilometrów przed końcem liczącego niecałe 30 kilometrów odcinka uszkodzona opona pozbawiła Jari-Matti Latvalę i Miikkę Anttilę szansy na trzy dodatkowe punkty. Pęknięta opona w Citroënie Mikko Hirvonena spowodowała, że na drugą pozycję rajdu przesunął się Thierry Neuville, który w związku z tym nadal ma matematyczne szanse na zdobycie tytułu mistrza świata.
Także pod względem klasyfikacji producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Rajd Australii był dla Volkswagena bardzo udany, a to dzięki zwycięstwu Ogiera i czwartemu miejscu Jari-Matti Latvali, który w drugim Polo R WRC zebrał ważne punkty. Mimo nie najlepszych klasyfikacji, Fin z każdym odcinkiem specjalnym rajdu przesuwał się o krok do przodu. Volkswagen zwiększył swoją przewagę w klasyfikacji producentów o 22 punkty do 48 punktów. Latvala i Antilla wygrali jeden odcinek specjalny, a dziesięć razy znaleźli się w najlepszej trójce zawodników.
Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Australii - wyniki końcowe
1. Sébastien Ogier/Julian Ingrassia (F/F), Volkswagen; 3h 19m 55.0s
2. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford; + 1m 32.1s
3. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën; + 2m 02.1s
4. Jari-Matti Latvala/Miika Anttila (FIN/FIN), Volkswagen; + 2m 57.4s
5. Mads ?stberg/Jonas Andersson (N/S), Ford; + 3m 17.2s
6. Andreas Mikkelesen/Paul Nagle (N/IRL), Volkswagen; + 3m 37.6s
7. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A), Ford; + 7m 31.2s
8. Nathan Quinn/David Green (AUS/AUS), Mini; + 13m 10.2s
9. Khalid Al Qassimi/Scott Martin (UAE/GB), Citroën; + 15m 17.6s
10. Abdulaziz Al-Kuwari/Killian Duffy (Q/IRL), Ford; + 17m 27.7s
Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Australii - Wyniki Power Stage
1. Sébastien Ogier/Julian Ingrassia (F/F), Volkswagen; 14m 44.9s
2. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford; + 2.8s
3. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A), Ford; + 9.4s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna kierowców (pkt)
1. Sébastien Ogier, 212;
2. Thierry Neuville, 129;
3. Jari-Matti Latvala, 110;
4. Mikko Hirvonen, 103;
5. Dani Sordo, 96;
6. Mads ?stberg, 77;
6. Sébastien Loeb, 68;
8. Martin Prokop, 49;
9. Evgeny Novikov, 47;
10. Andreas Mikkelsen, 34.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna producentów
1. Volkswagen Motorsport, 299,
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 251;
3. Qatar WRT, 145;
4. Qatar M-Sport WRT, 142;
5. Jipocar Czech National Team, 51;
6. Abu Dhabi Citroën Total WRT, 41;
7. Volkswagen Motorsport II, 34;
8. Lotos WRC Team, 20.