Dla Roberta Kubicy i Maćka Barana, jeżdżących Citroenem DS3 RRC w cyklu WRC2 będzie to pierwszy start w asfaltowej rundzie mistrzostw świata. Polacy po trzech ostatnich bardzo udanych występach w szutrowych rajdach Grecji, Włoch i Finlandii, gdzie zajęli odpowiednio dwa razy pierwsze i drugie miejsce, na pewno i w Niemczech będą chcieli pokazać się z dobrej strony.
Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po dwumiesięcznej przerwie wracają na trasy Mistrzostw Świata. Rozpoczynający się w czwartek Rajd Niemiec będzie dla załogi LOTOS Rally Team siódmym startem w tegorocznym cyklu WRC. W IX rundzie Mistrzostw Świata Michał i Maciek pojadą Fordem Fiestą WRC obsługiwaną przez M-Sport.
Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia Rajdu Niemiec do kalendarza WRC w 2002 roku, w tym roku rajd rozpocznie się w Kolonii od prezentacji samochodów i załóg na Roncalliplatz. W drodze powrotnej z Kolonii do Trewiru załogi przejadą dwa pierwsze odcinki specjalne, przy czym drugi odcinek w okolicy Sauteral rozgrywany będzie dla większości załóg już po zmroku.
W piątek zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel o łącznej długości 131,36 kilometrów oesowych. W sobotę organizatorzy standardowo zaplanowali rywalizację na terenie poligonu wojskowego, gdzie na zawodników czeka liczący 41,08 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Łącznie w drugim dniu rajdu zawodnicy przejadą sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 153,70 kilometry oesowe. Na zakończenie Rajdu Niemiec w niedzielę zawodnikom pozostaną do rozegrania 2 odcinki specjalne. W ciągu czterech dni ADAC Rallye Deutschland zawodnicy przejadą łącznie 1243,34 kilometrów, w tym 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 371,86 kilometrów oesowych.