Monte Carlo znów pojedzie z Warszawy!

W niedzielę, 29 stycznia z Warszawy ruszy 15. Rajd Monte Carlo Samochodów Historycznych. Stolica Polski będzie jednym z sześciu miast startowych dla kultowego klasyka. Pierwsza załoga odjedzie z Placu Teatralnego o godzinie 13:19

Ubiegłoroczna organizacja startu w Warszawie, a także punktu tankowania we Wrocławiu zostały bardzo wysoko ocenione przez Automobilklub Monako, który zwrócił się z prośbą do Polskiego Związku Motorowego o podjęcie się tego samego zadania podczas 15. edycji tej wielkiej międzynarodowej imprezy.

Ubiegłoroczny start "historycznego" Monte Carlo w Warszawie spotkał się z wielkim zainteresowaniem mieszkańców stolicy. Fani sportów motorowych, a także motoryzacji mogli podziwiać wspaniałe, rzadko już dziś widywane modele samochodów oraz spotkać legendarnych kierowców rajdowych. Było to możliwe również dzięki życzliwości władz naszej stolicy, z którymi współpraca przy organizacji tego wydarzenia układa się znakomicie. Prośba Automobilklubu Monako to dowód uznania i powód do dumy dla Polskiego Związku Motorowego i Automobilklubu Polski. Z przyjemnością podejmujemy kolejne wyzwanie, które stanowi także znakomitą promocję Warszawy i Polski i nawiązuje również do dwudziestoletnich tradycji organizacji startu rajdowego klasyka z naszej stolicy - mówi Andrzej Witkowski, prezes Polskiego Związku Motorowego.

2355 km do Monaco

Załogi, które wybrały Warszawę mają przed sobą najdłuższą trasę dojazdową liczącą 2355 kilometrów. Nieco bliżej jest do Monako z Oslo (2314 km), czy też Glasgow (2109 km). Znacznie krótszy dystans będą mieli przed sobą startujący z Barcelony (1000 km), Reims (1065 km) oraz Turynu (952 km).

Kto startuje z Warszawy?

W tym roku Warszawę na start wybrało 18 teamów. W "historycznym" Monte Carlo startuje 9 polskich załóg.

57 Mauritz Lange / Hans Sylvan S/S Porsche 911L (1968) 105 Jerzy Walentowicz / Wojciech Walentowicz PL/PL Alfa-Romeo 2000 GTV (1972) 106 Bernhard Jensch / Andreas Platzer A/A BMW 2002 TI (1970) 107 Robert Burchard / Grzegorz Gac PL/PL Polski Fiat 125p (1979) 110 Piotr Bany / Marcin Wydra PL/PL Zastawa 1100p (1979) 115 Adam Polak / Krzysztof Polak PL/PL Polski Fiat 125p (1978) 117 Tomasz Jaskłowski / Karol Jaskłowski PL/PL Polski Fiat 125p (1972) 121 Jean-Pierre Monieque / Jean-Pierre Maryl F/F Citroen DS 21 (1970) 125 Stanisław Postawka / Andrzej Postawka PL/PL Polski Fiat 125p (1976) 156 Andrzej Duszyński / Błażej Mosiołek PL/PL Polski Fiat 125p (1973) 159 Włodzimierz Cierliński / Jacek Miller PL/PL Polski Fiat 125p (1977) 163 Karel Mach / Jan Blaha CZ/CZ Skoda 130 RS (1976) 166 Stanislav Kopt / Vlastimil Bidelnica CZ/CZ Skoda 1000 MB (1968) 183 Erich Oelschlagel / Sebastian Klackl A/A BMW 2002 (1971) 185 Johannes Huber / Gerald Hegenbart A/A Porsche 911 Carrera RS (1973) 200 Günter Krause / Jörg Holzer D/D BMW 2002 (1975) 220 Andreas Vielgut / Alfred Tuchel D/D BMW 3.20 I (1977) 229 Antoine Brajkovic / Didier Simonis B/B Ford Escort RS 2000 (1979)

Garbarz z Obrockim z Turynu

Na starcie w Turynie stanie jeszcze jedna polska załoga. To Wojciech Garbarz, redaktor naczelny magazynu "WRC z pilotem Julianem Obrockim, dziennikarzem "Auto Motor i Sport". Ich samochód to Innocenti Mini Cooper, rocznik 1972, oznaczony 250 numerem startowym.

Iwona Petryla

ZOBACZ TAKŻE:

Rajd Dakar 2012 | Hołowczyc dziesiąty!

Rajd Dakar 2012 | Stuprocentowa skuteczność Czachora

"Dakar. Ten rajd jest jak dzieło sztuki " - wywiad z Jerzym Mazurem

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.