Data urodzenia: 04.06.1962 Miejsce urodzenia: Olsztyn Wzrost : 196 cm Waga: 89 kg Hobby: sporty motorowodne, motocykle
Największe sukcesy: Drugie miejsce w Pucharze Świata FIA w 2008r. Zdobycie tytułu Mistrza Europy 1997
Krzysztof Hołowczyc to jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych i jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiego sportu. W karierze rajdowej zdobył tytuł Mistrza i Wicemistrza Europy, trzykrotnie triumfował w Mistrzostwach Polski, udanie startował w Mistrzostwach Świata.
Karierę sportową zaczął jak większość kierowców, od przygody z kartingiem. Był wtedy jeszcze w szkole podstawowej. Grał też w siatkówkę. Całkowicie pochłonęły go jednak rajdy samochodowe, do dziś jego największa pasja. Trzy razy wygrywał Rajd Polski (1996, 1998, 2005), zwyciężał też w rajdach Albeny, ELPA i Cypru (1997).
Startował za kierownicą wielu modeli samochodów. Zaczynał od Fiata 125p i Poloneza. Później przyszedł czas na Toyotę Celicę, Forda Escorta Cosworth, Subaru Imprezę WRC czy Peugeota 206 WRC. Od 2005 roku kolejnym wyzwaniem stał się dla Hołowczyca Rajd Dakar. Sukcesy sportowe i wyjątkowa osobowość przyniosły mu ogromną popularnością. Stał się osobowością sportową i telewizyjną, widzowie TVP1 uznali go za najpopularniejszego sportowca Polski w 1997 roku. Uwielbia rajdy trudne technicznie. Jak mówi: "Im gorzej i większy bałagan na drodze, tym dla mnie lepiej".
Krzysztof Hołowczyc jest także członkiem Parlamentu Europejskiego. Współpracuje blisko z Ari Vatanenem, innym eurodeputowanym, rajdowym Mistrzem Świata w roku 1981. Obaj zajmują się głównie problemami bezpieczeństwa w ruchu drogowych. Hołowczyc aktywnie działa również na rzecz fundacji "Kierowca Bezpieczny".
Data urodzenia: 04.07.1968 Miejsce urodzenia: Huy, Belgia Hobby: motoryzacja, rajdy samochodowe Znajomość języków: francuski, angielski, flamandzki.
Początki jego kariery sięgają roku 1987, kiedy to startował w rajdach amatorskich jako pilot. Fortepian - tak nazywają go kibice w Polsce - pilotował kierowców w rajdach niemal na całym świecie. Współpracował m.in. z znanymi zawodnikami jak Gregoire de Mevius, Francois Duval, Bruno Thiry czy Nicolas Bernardi. Od 2005 roku na stałe i z powodzeniem pilotuje Krzysztofa Hołowczyca, z którym już osiem lat temu był Mistrzem Polski. Ma też na koncie tytuły Mistrza Belgii (1992, 1996) i Francji (2005) oraz drugiego Wicemistrza Wielkiej Brytanii (1995). W roku 2008 wspólnie z Hołowczycem zajęli rewelacyjne 2 miejsce w Pucharze Świata FIA cross-country. Uwielbia dobrze zjeść i delektować się czerwonym winem.
Silnik Silnik diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania 6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC Średnica tłoków x skok 84.0 mm x 88.0 mm Pojemność 3000 cc System paliwowy Bosch Common Rail, 2000 bar Moc maksymalna kW/ bhp 236/315 przy 4000 obr/min Maksymalny moment obrotowy 700 Nm / 2100 obr/min
Właściwości jezdne Sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing) Skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev) Mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac) Zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami Amortyzatory 250 mm (Reiger) Tarcze hamulcowe wentylowane , 6. tłoczkowe zaciski (AP Racing) Opony 235/85 R16 (BF Goodrich) Obręcze aluminiowe (BBS) Koła zapasowe 2+1
Nadwozie Kevlarowo-karbonowy kompozyt Konstrukcja rurowa nadwozia Siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro) Komputer Motec, GPS-ERTF / Easy Trip Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL) Wymiary Całkowita długość/szerokość/wysokość 4377mm/1994mm/1996mm Rozstaw osi 2900 mm Rozstaw kół 1,815 mm Waga 1,900 kg, minimalna zgodna z regulaminem
Źródło: Orlen Team