W Dakarze 2012 wystartuje pięć samochodów MINI All 4 Racing. Trzy z nich będą przygotowane zgodnie z najnowszą i najwyższą specyfikacją. Takim właśnie autem będzie dysponował Krzysztof Hołowczyc.
MINI w stosunku do BMW, którym załoga Orlen Team rywalizowała m.in. w rajdzie Dakar 2011 oraz zwyciężyła w tegorocznym Silk Way Rally będzie mocniejsze o 29 koni mechanicznych, a także będzie dysponowało większym momentem obrotowym. Ważnym udoskonaleniem jest znaczne obniżenie środka ciężkości. Doskonalszy będzie również układ zawieszenia oraz poprawione właściwości jezdne.
MINI All 4 Racing było testowane przez Hołowczyca w trakcie pustynnych jazd w Maroko. Kierowca Orlen Team jest zachwycony możliwościami jakie daje nowa rajdówka.
Bardzo się cieszę z nowego Mini All 4 Racing. Wymagało to sporo pracy zarówno mojej, jak i moich sponsorów bym mógł pojechać właśnie takim samochodem podczas nadchodzącego rajdu Dakar. To auto jest o jeden stopień w ewolucji wyżej niż BMW X3 CC, którym ścigałem się przez ostatni rok. To najmłodsze dziecko zespołu X-raid, który w ostatnim czasie skoncentrował się właśnie na rozwoju Mini. Zespół wystawi w Dakarze pięć MINI, z czego trzy będą w najwyższej dostępnej specyfikacji i właśnie takim samochodem pojedzie załoga ORLEN Team! Dzięki mojemu sponsorowi będę mógł ścigać się pojazdem z absolutnie najwyższej półki. Mogę śmiało powiedzieć, że jazda tym autem daje mi ogromną szansę na walkę o najwyższe pozycje. Teraz muszę się skoncentrować na dobrym przygotowaniu psychicznym i fizycznym, i myślę, że to będzie miało swoje odbicie w naprawdę dobrym wyniku. Przed Dakarem czeka nas jeszcze sesja treningu fizycznego w Austrii, wysoko w górach. Tam zapewne dostaniemy nieźle w kość. Przed samym startem, w grudniu wybieram się jeszcze gdzieś w upalny klimat by przygotować odpowiednio organizm do upałów jakie czekają nas podczas rajdu.
Zawsze staramy się zapewnić naszym zawodnikom sprzęt na najwyższym światowym poziomie. Krzysztof Hołowczyc niejednokrotnie udowodnił, że jest jednym z najszybszych kierowców na świecie. Dlatego też inwestujemy w rozwój technologii, która pomaga osiągnąć sukces i współpracujemy z najlepszym partnerem, którym jest fabryczny zespół X-raid. Mamy nadzieję, że dysponując autem najnowszej generacji załoga ORLEN Team będzie mogła walczyć o najwyższy stopień podium, choć zdajemy sobie sprawę, jak bardzo nieprzewidywalną imprezą jest rajd Dakar - powiedział Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu i komunikacji korporacyjnej PKN Orlen.
Nie jest jeszcze znane malowanie nowej rajdówki Krzysztofa Hołowczyca. O projekcie graficznym będą mogli zdecydować kibice, którzy do końca października mogą nadsyłać swoje propozycje. Więcej informacji na temat konkursu oraz siatka (schemat) samochodu znajduje się na www.orlenteam.pl oraz http://www.facebook.com/orlenteam.
Silnik Silnik diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania 6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC Średnica tłoków x skok 84.0 mm x 88.0 mm Pojemność 3000 cc System paliwowy Bosch Common Rail, 2000 bar Moc maksymalna kW/ bhp 236/315 przy 4000 obr/min Maksymalny moment obrotowy 700 Nm/2100 obr/min
Właściwości jezdne Sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing) Skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev) Mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac) Zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami Amortyzatory 250 mm (Reiger) Tarcze hamulcowe wentylowane , 6. tłoczkowe zaciski (AP Racing) Opony 235/85 R16 (BF Goodrich) Obręcze aluminiowe (BBS) Koła zapasowe 2+1
Nadwozie Kevlarowo-karbonowy kompozyt Konstrukcja rurowa nadwozia Siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro) Komputer Motec, GPS-ERTF / Easy Trip Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL)
Wymiary Całkowita długość/szerokość/wysokość 4377mm/1994mm/1996mm Rozstaw osi 2900 mm Rozstaw kół 1,815 mm Waga 1,900 kg, minimalna zgodna z regulaminem
źródło: Orlen
Iwona Petryla
ZOBACZ TAKŻE: