Rajd Polski | Chuchała odkryje tajemnice szutru?

Zawodnicy Lotos  - Subaru Poland Rally Team z niecierpliwością oczekują na zmagania w jedynej szutrowej rundzie RSMP w kalendarzu. Podkreślają jednak, że jazda po luźnej nawierzchni ma przed nimi jeszcze wiele tajemnic. Wojtek Chuchała i Kamil Heller zamierzają je odkryć na poprzedzających zawody testach, by podczas 68. Rajdu Polski kontynuować naukę szybkiego pokonywania szutrowych oesów

68. Rajd Polski to najbardziej prestiżowe zawody w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Impreza z bazą w Mikołajkach jest nie tylko rundą RSMP, ale także mistrzostw Europy.

Historia Rajdu Polski sięga 1921 roku, co daje mu status jednego z najstarszych rajdów naszego globu. Przez ten czas zawody dwukrotnie były rundą mistrzostw Świata, a od 1960 roku regularnie goszczą najlepszych kierowców Starego Kontynentu. Impreza, przez wiele lat rozgrywana na Dolnym Śląsku, w 2005 roku na dobre zadomowiła się na szutrowych odcinkach w okolicach Mikołajek.

Trasy Rajdu Polski słyną z wysokich średnich prędkości, nie brakuje na nich również wielu szczytów, na których rajdówki wykonują efektowne, lubiane przez kibiców loty. Zawodnicy Lotos  - Subaru Poland Rally Team z niecierpliwością oczekują na zmagania w jedynej szutrowej rundzie RSMP w kalendarzu.

Wojtek Chuchała:

Ściganie się po szutrze to całkiem nowe wyzwanie. Podoba mi się, jak firany kurzu unoszą się za autem. Jazda cały czas delikatnym uślizgiem i wpadanie w koleiny to jest to, dlatego już nie możemy się doczekać startu w Rajdzie Polski. Czujemy się świetnie, a nasz STI jest gotowy do walki. Do zobaczenia w Mikołajkach, gdzie po raz kolejny postaramy się dać powody do zadowolenia Zespołowi oraz naszym Partnerom.

Kamil Heller:

Przed nami Rajd Polski, najbardziej prestiżowa impreza w kalendarzu, a przede wszystkim sprawdzian tego, czego nauczyliśmy się przez cały sezon. Oczywiście musimy jeszcze poznać wiele tajników ścigania się na szutrze, ale mamy nadzieję, że uda się to podczas testów. Cieszymy się, że tym razem dopisała konkurencja w grupie N i będziemy mogli się do niej porównać. Generalne założenie na ten rajd to nauka, nauka i jeszcze raz nauka.

źródło: Lotos  - Subaru Poland Rally Team

Iwona Petryla

ZOBACZ TAKŻE:

Rajd Polski | Kajetanowicz zapomni o grawitacji

Rajd Warmiński | Staniszewski najszybszy

Rajd Polski | Najszybsi z Europy będą w Mikołajkach

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.