Aukcje | Lancia Delta HF Integrale | Rarytasy na sprzedaż

Z roku na rok coraz trudniej będzie znaleźć takie klasyki, na dodatek w idealnym stanie. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych wystawiono na sprzedaż dwa egzemplarze kultowych Lancii Delta HF Integrale

Lancia Ypsilon | Ostatnia szansa?

Oba egzemplarze są w doskonałym stanie, do tego z niewielkimi przebiegami. Jedyna różnica pomiędzy nimi jest taka, że jeden egzemplarz to wersja 8V wyprodukowana w 1989 roku (na liczniku 51 tys. km), a druga to 16V z 1990 roku (41 tys. km przebiegu).

Jaka jest różnica pomiędzy 8V i 16V? Przede wszystkim w mocy. Pierwsza jednostka ma dwa litry pojemności i jest wspomagana przez turbosprężarkę Garret T3. Dzięki temu generuje 185 KM mocy i 304 Nm momentu obrotowego.

Krótki po sukcesie wersji 8V na rynku pojawiła się wersja 16V. Dwulitrowy silnik ma większe wtryski, wydajniejszą turbosprężarkę oraz intercooler. Dysponuje mocą 200 KM i pozwala rozpędzić rajdową legendę to 220 km/h. Od 0 do setki rozpędza się w 5,5 sekundy.

Produkcja Lancii Delta zakończyła się w 199 roku, a wersja HF Integrale to prawdziwy biały druk. Szczególnie, że niewiele z nich zostało homologowanych do jazdy po drogach. Z kolei jeszcze mniej trafiło do Stanów Zjednoczonych.

Egzemplarz z 1989 roku wystawiono na aukcję za kwotę rozpoczynającą się od 17 tys. dolarów, ale z pewnością ta suma zwiększy się kilkukrotnie. Młodsza i mocniejsza wersja jest dostępna od 55 tys. dolarów. To już bardziej realistyczna cena, jak na rzadki okaz youngtimera.

ZOBACZ TAKŻE:

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Alfa Romeo 156Alfa Romeo 156 Fot. Alfa Romeo | Alfa Romeo 156

INNE LINKI

Prototypy | Alfa Romeo szykuje SUV-a

Lancia Delta Integrale | Jest szansa na powrót?

Fiat 500 Riva Edition | Na fali

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.