Cadillac ATS-V.R GT3 | Amerykański pocisk

Na targach w Los Angeles Cadillac zaprezentował podrasowaną wersję nowego ATS w wersji V. Nie było to jednak ostatnie słowo amerykańskiego producenta

BMW M6 GT3 | Wyścigowa wizja stanie się rzeczywistością

Promowanie modelu poprzez motorsport to zabieg bardzo prosty, ale często skuteczny. Amerykanie uznali najwidoczniej, że ATS i jego sportowa odmiana ATS-V Coupe znajdą nowych klientów jeżeli dobrze zaprezentuje się w wyścigowych seriach. Dlatego od przyszłego roku na torach całego świata zobaczymy ATS-V.R w specyfikacji GT3.

Ostatnio coraz więcej producentów aut klasy Premium decyduje się na zbudowanie swojej "GT-trójki". W tym roku w serii Blancplain GT Series mogliśmy oglądać np. nowego Bentleya Continentala GT3 czy Nissana GT-R GT-3, a kolejne wyścigowe projekty, jak np. Lexus RC-F GT3 czy BMW M6 GT3 są już w drodze.

Amerykańska "wyścigówka" będzie dysponować silnikiem LF4.R, czyli podwójnie doładowanym 3,6-litrowym motorem V6, generującym 600 KM. Taka moc jest możliwa do osiągnięcia dzięki dwóm turbosprężarkom BorgWarner, powiększonej przepustowości intercoolerów, wyścigowemu komputerowi i mapie sterującej jednostką napędową oraz oczywiście sportowemu układowi wydechowemu. Dzięki umieszczeniu wyczynowej skrzyni biegów bliżej tylnej osi, wyważenie Cadillaca osiągnęło bardzo dobry poziom - 49:51 procent.

Audi zwycięża w kolejnym wyścigu 24h w Spa

Oczywiście całe nadwozie auta zostało zbudowane z myślą o najważniejszych kryteriach, czyli maksymalnym zwiększeniu przyczepności i poprawie aerodynamiki, zmniejszeniu masy, oraz bezpieczeństwie kierowcy. Dlatego też pojawiły się ogromne wloty powietrza, spoilery, 18-calowe wyścigowe koła oraz klatka bezpieczeństwa i najwyższej klasy elementy bezpieczeństwa.

Spełnienie standardów FIA GT3 zapewni możliwość startu w ponad 30 seriach wyścigowych. Dzięki temu wyścigowy team Cadillaca będzie mógł poprawić swój bilans sukcesów, który obecnie wynosi 26 wygranych wyścigów, 91 podiów, 22 pole position. Wszystko to od 2004 roku ze znacznie mniej doskonałym autem wyścigowym jakim był CTS-V.R. Trzeba jednak pamiętać, że wyniki te zostały osiągnięte na amerykańskim "podwórku", bądź w mało znaczących seriach wyścigowych. Tym razem Cadillac powinien pojawić się także w Europie i Azji. Mamy nadzieję, że pokaże się z dobrej strony.

ZOBACZ TAKŻE:

Jak buduje się BMW Z4 GT3 | Wideo

Więcej o:
Copyright © Agora SA