WEC | Toyota czekała na ten sukces 20 lat

Zespół TOYOTA Racing zwyciężył w sześciogodzinnym wyścigu w Bahrajnie, odnosząc zarazem piąte zwycięstwo w obecnym sezonie serii WEC. Anthony Davidson i Sébastien Buemi zagwarantowali sobie jednocześnie tytuł mistrzowski w kategorii kierowców. Do końca sezonu pozostał tylko jeden wyścig w San Paulo

Toyota TS040 Hybrid | Gotowa do walki

Sześciogodzinny wyścig w Bahrajnie wygrała załoga bolidu TS040 HYBRID numer 7: Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Mike Conway. Bolid numer 8, tracąc cenny czas w alei serwisowej, zakończył wyścig na 11. pozycji, co i tak pozwoliło Anthony'emu Davidsonowi i Sébastienowi Buemi sięgnąć na jeden wyścig przed zakończeniem sezonu po tytuł mistrzowski w kategorii kierowców.

Dla Toyoty jest to pierwszy tytuł mistrzowski w kategorii kierowców zdobyty w sporcie motorowym od 1994 roku, kiedy Didier Auriol wygrał za kierownicą Toyoty Celica Rajdowe Mistrzostwa Świata.

Sukces w Bahrajnie umocnił także zespół Toyota Racing na pierwszej pozycji w kategorii producentów. Przewaga nad drugim w klasyfikacji Audi wynosi obecnie 40 punktów. Ostatni wyścig w sezonie FIA World Endurance Championship 2014 odbędzie się 30 listopada w San Paulo.

Toyota w FIA World Endurance Championship

W roku 1983 Toyota zapoczątkowała karierę w wyścigach długodystansowych FIA World Endurance Championship. Od tego przełomowego w historii marki wydarzenia bolidy Toyoty wzięły udział w 15 wyścigach Le Mans 24 Hours, zajmując drugie pozycje w latach 1992, 1994, 1999 i 2013. W 2012 roku zadebiutowała Toyota zadebiutowała w serii ponownie, z modelem TS030, w pełni hybrydowym bolidem startującym w klasie prototypów LMP1. Nowy samochód pierwsze zwycięstwo odniósł już podczas swojego trzeciego wyścigu. Łącznie po dwóch sezonach startów ma na koncie 5 zwycięstw. Bolid został zaprojektowany i zbudowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG) z Kolonii, gdzie siedzibę ma cały zespół wyścigowy. W przeszłości w TMG umiejscowiony był także zespół Toyota World Rally i fabryczny zespół Formuły 1. W roku 1998 TMG wydała na świat bolid TS020, który startował w wyścigach 24h Le Mans w latach 1998-99. Obecnie TMG łączy uczestnictwo w motorsporcie z rozwojem zaawansowanej technologii, dostarczanej firmom zewnętrznym oraz rodzinie seryjnych modeli Toyoty.

ZOBACZ TAKŻE:

Największe sukcesy i trudne chwile Toyoty w sporcie

Więcej o:
Copyright © Agora SA