Zespół Citroëna zaimponował już w kwalifikacjach wyścigu w Szanghaju, plasując cztery swoje samochody wśród pięciu najszybszych. Start biegu nr 1 odbył się przy trybunach wypełnionych przez publiczność, w sporej części kibicującą chińskiemu kierowcy Citroëna - szczególnie, że Ma Qing Hua, drugi w kwalifikacjach, ruszał z pierwszej linii.
Już na początku wyścigu czołówkę uformowali José Mar~a López, Ma Qing Hua i Yvan Muller. Sébastien Loeb, startujący z piątego pola, ruszył mniej udanie i pierwsze okrążenie zakończył na siódmej pozycji. Ma Qing Hua, uskrzydlony jazdą na własnym terenie, zdecydowanie atakował Pechito Lópeza. Lider wyścigu obronił się, zachowując prowadzenie kosztem kilku hamowań z blokowaniem kół, nie był jednak w stanie ani trochę zwiększyć posiadanej przewagi.
W tym samym czasie Sébastien Loeb rozpoczął widowiskowy pościg. Na kolejnych okrążeniach Tiago Monteiro, Gabriele Tarquini i Norbert Michelisz jeden po drugim kapitulowali, przyciskani przez niedawnego rajdowego arcymistrza. Na krótko przed połową wyścigu Loeb był już czwarty, w efekcie czego na czele stawki jechały cztery Citroëny.
Kolejność nie zmieniła się aż do mety. Przed minięciem szachownicowej flagi Citroëny C-Elysée jedynie nieco zwarły szyk, aby w tym bardziej spektakularny sposób utrwalić historyczną chwilę dla francuskiej marki. José Mar~a López, Ma Qing Hua, Yvan Muller i Sébastien Loeb zajęli cztery pierwsze miejsca, zapewniając tym samym swemu zespołowi tytuł Wyścigowego Mistrza Świata producentów.
Na świętowanie sukcesu trzeba było poczekać, bo po krótkiej przerwie nastąpić miał start biegu numer dwa. W związku z odwróceniem kolejności na mecie, najlepszą pozycję startową spośród kierowców Citroëna miał Sébastien Loeb, ruszający z trzeciej linii. Po kilku pierwszych zakrętach Yvan Muller dogonił swego kolegę z zespołu. Loeb próbował akurat wyprzedzić Hugo Valente - Muller wykorzystał tę okazję i w efekcie Sébastien zamiast zyskać, stracił pozycję.
Usiłując zrewanżować się, Sébastien Loeb niechcący potrącił samochód Yvana, który w wyniku kolizji stracił tylne koło i odpadł z wyścigu. José Mar~a López swoim zwyczajem stopniowo przebijał się przez peleton i zyskiwał kolejne miejsca, aż doszedł do trzeciej pozycji. Argentyńczyk minął linię mety jako trzeci, zaliczając w ten sposób cenne punkty, zbliżające go do tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców. Sébastien Loeb, czwarty na mecie, otrzymał od sędziów karę 30 s. za swój nieostrożny manewr, przez co sklasyfikowany został poza pierwszą dziesiątką. Ma Qing Hua, współautor pięknych pojedynków z Norbertem Micheliszem i Tomem Coronelem, zajął piąte miejsce.
Jest to pierwszy międzynarodowy tytuł Citroëna w wyścigach samochodowych, następujący po pięciu tytułach w rajdach terenowych i ośmiu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. W klasyfikacji kierowców Wyścigowych Mistrzostw Świata José Mar~a López zbliżył się o kolejny krok do zdobycia mistrzostwa. Szansę na to będzie miał już w najbliższej rundzie, zaplanowanej na dni 24-26 października w Japonii, na torze Suzuka.
POWIEDZIELI NA MECIE:
WYNIKI
KWALIFIKACJE 1. José Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) 1:48,782 2. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) 1:48,898 3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 1:49,424 4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) 1:49,681 5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 1:49,830
WYŚCIG 1 1. José Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) 2. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +2,089 3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +5,793 4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6,175 5. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +16,050
Najszybsze okrążenie: Ma Qing Hua, 1:50,833
WYŚCIG 2 1. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) 2. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +2,590 3. José Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) +4,041 4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +13,976 5. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +14,416 13. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +37,197
Najszybsze okrążenie: Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC): 1:51,316
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA KIEROWCÓW: 1. José Mar~a López 384 pkt 2. Yvan Muller 291 pkt 3. Sébastien Loeb 251 pkt 4. Tiago Monteiro 170 pkt 5. Norbert Michelisz 142 pkt
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW: 1. Citroën Total 848 pkt 2. Honda 574 pkt 3. Lada 334 pkt