Po sobotnich kwalifikacjach, rozegranych w pełnym słońcu Prowansji, w wielkanocną niedzielę rano na torze Paul Ricard padał deszcz. Opady ustały na krótko przed rozpoczęciem pierwszego wyścigu, co wywołało wahania zawodników odnośnie wyboru ogumienia. Ostatecznie kierowcy Citroëna, podobnie, jak ich rywale, wybrali rozwiązania bezpieczne i stanęli na linii startu samochodami wyposażonymi w opony nacinane.
Bezpośrednio po zgaśnięciu czerwonych świateł Yvan Muller spadł na trzecie miejsce, wyprzedzony przez Gabriele Tarquiniego i Norberta Michelisza. Po tym niezbyt udanym starcie kierowca Citroëna C-Elysée WTCC z numerem startowym 1 odzyskał jedno stracone miejsce, wysuwając się przed swego węgierskiego rywala. Sébastien Loeb i José-Mar~a López, którzy ruszyli w imponującym stylu z końca peletonu, już we wczesnej fazie wyścigu zajmowali, odpowiednio, pozycje szóstą i siódmą.
Na trzecim okrążeniu Yvan Muller wyprzedził Tarquiniego i szybko zyskał wyraźną przewagę nad Włochem. Tymczasem w peletonie Loeb i "Pechito" Lopez konsekwentnie awansowali o kolejne miejsca, aż napotkali zdecydowany opór - przed ich atakami przez pewien czas skutecznie bronili się Rob Huff, Hugo Valente i Norbert Michelisz. Na trzy okrążenia przed metą Sébastien Loeb wykorzystał drobny błąd Gabriele Tarquiniego i wyszedł na drugą pozycję. Ponieważ utrzymał ją do mety, dołączył do Yvana Mullera na podium. José-Mar~a López zajął czwarte miejsce.
Pomimo, że po południu lekki deszcz powrócił, tuż przed startem do wyścigu nr 2 nawierzchnia toru wysychała. Tym razem wszyscy zawodnicy zdecydowali się na opony typu slick. Zgodnie z zasadą odwrócenia pierwszej dziesiątki z kwalifikacji Yvan Muller startował tym razem z dziesiątej pozycji, a jego dwaj partnerzy z zespołu, których czasy kwalifikacyjne zostały unieważnione po badaniu technicznym samochodów, musieli ponownie przebijać się z samego końca stawki.
Pierwsze okrążenie przebiegło chaotycznie, ale żaden z samochodów nie odpadł z walki. Spośród kierowców zespołu Citroën Total najlepszą pozycję zajmował José-Mar~a López, który wyprzedził Yvana Mullera i w tej wczesnej fazie wyścigu był już szósty. Sébastien Loeb zajmował miejsce jedenaste i jechał blisko swoich kolegów, był jednak blokowany, nie mogąc wysunąć się przed Dusana Borkoviea. Zawodnik z Serbii raz za razem "zamykał drzwi" czyli zajeżdżał atakującemu wybraną trajektorię, aż po kolejnym przecięciu toru jazdy Francuza spowodował kolizję Citroëna z ochronną bandą z opon. Pomimo nieznacznych uszkodzeń prawej, przedniej części nadwozia, C-Elysée WTCC jechał dalej, jednak na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.
Zanim to nastąpiło, José-Mar~a López i Yvan Muller dalej awansowali w peletonie, popisując się spektakularnymi manewrami wyprzedzania. Jadąc na pozycjach drugiej i trzeciej, za Tiago Monteiro, kierowcy Citroëna przez pół okrążenia jechali drzwi w drzwi, o centymetry od siebie, rywalizując także między sobą o dogodniejszą pozycję do ataku. Ostatecznie nieznaczną przewagę zachował Argentyńczyk, niemniej na czternastym z 18 okrążeń obydwa C-Elysée wyprzedziły samochód Monteiro. Ten nowy dwukrotny triumf uzupełniony został szóstym miejscem Sébastiena Loeba, także dającym cenne punkty w klasyfikacji Wyścigowych Mistrzostw Świata.
WYŚCIG 1
1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 16 okrążeń
2. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +12,727
3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +15,026
4. José-Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) +18,663
5. Rob Huff (Lada Granta 1.6T) +31,393
Najszybsze okrążenie: Muller, 1:43,675
WYŚCIG 2
1. José-Mar~a López (Citroën C-Elysée WTCC) 18 okrążeń
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +1,886
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +7,994
4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +8,459
5. Medhi Bennani (Honda Civic WTCC) +17,407
6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +17,924
Najszybsze okrążenie: López, 1:31,468
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:
1. José-Mar~a López 85 pkt
2. Sébastien Loeb 73 pkt
3. Yvan Muller 65 pkt
4. Hugo Valente i Gabriele Tarquini 31 pkt
6. Tiago Monteiro i Tom Chilton 30 pkt
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH - KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW:
1. Citroën Total 186 pkt
2. Honda 103 pkt
3. Lada 75 pkt
ZOBACZ TAKŻE: