BMW M4 DTM | Po raz pierwszy

Już niedługo na drogach pojawi się nowe BMW M4 Coupe. Następcy słynnego M3 nie mogło więc zabraknąć w najbardziej prestiżowej dla bawarskiego producenta serii wyścigów DTM

BMW M3 DTM Champion Edition

Nowe M4 Coupe w specyfikacji DTM było rozwijane od zeszłego roku, a już niedługo zaliczy swój publiczny debiut. Nastąpi to pod koniec miesiąca na oficjalnych testach, które odbędą się na węgierskim torze Hungaroring.

Ważące razem z kierowcą jedynie 1110 kg wyścigowe BMW mierzy 4,7 metra długości, aż 1,95 metra szerokości i jedynie 1,2 metra wysokości. Pod maską znalazł się wymagany przez regulamin serii DTM wolnossący silnik 4.0  V8, który generuje 480 KM i 500 Nm. Szkoda, że wolnossącej jednostki V8 nie ma już pod maską nowej generacji M3 i M4, ale na pocieszenie fani marki będą mogli posłuchać jej właśnie w wyścigach DTM.

>> Sprawdź ceny BMW M3 <<

Ogromna moc przenoszona jest na 18-calowe koła ubrane w opony Hankook za pomocą sześciobiegowej sekwencyjnej skrzyni biegów. Zmiana odbywa się za pomocą umieszczony przy kierownicy aluminiowych manetek. Całości wyścigowej konstrukcji dopełniają regulowane amortyzatory, hydrauliczne hamulce z wentylowanymi tarczami i lekkimi zaciskami.

Wyścigowy debiut BMW M4 DTM nastąpi oczywiście podczas pierwszej rundy niemieckiego cyklu, która odbędzie się 4 maja na torze Hockenheim.

Specyfikacja techniczna BMW M4 DTM.

Nadwozie: Karbonowy monocoque ze zintegrowaną klatką bezpieczeństwa i bakiem paliwa; karbonowe elementy boków oraz przodu i tyłu samochodu, tworzące bezpieczną strefę zgniotu.

Długość/szerkość/wysokość: 4,775 mm/1,950 mm/ok. 1,200 mm

Pojemność baku: 120 litrów

Silnik: 90° V8, wolnossący, cztery zawory na cylinder, 2 x 28.0 mm zwężka (według regulaminu)

Pojemnosć: 4,000 cm3

Moc: 480 KM

Moment obr.: 500 Nm

System sterujący pracą silnika: komputer Bosch MS 5.1 , centralny wyświetlacz

Skrzynia biegów: Sekwencyjna 6-biegowa, pneumatycznie sterowane manetki umieszczone przy kierownicy; 4-płytkowe karbonowe sprzęgło ZF Sachs ; regulowany, wielopłytkowy mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu

Przednia oś/ tylna oś: Podwójne wahacze, regulowane 6-stopniowe amortyzatory; sprężyny H&R.

Hamulce: Hydrauliczne dwuobwodowe; monoblock, lekkie zaciski; wewnątrz wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu; korektor siły hamowania z możliwością regulacji przez kierowcę

Koła: Aluminiowe felgi; 18" x 12" przód, 18" x 13" tył

Opony: Hankook; przód: 300-680-18, tył: 320-710-18

Więcej o:
Copyright © Agora SA