Laserowe światła w Audi R18 e-tron quattro

Podczas światowej premiery nowego modelu R18 e-tron quattro, Audi pochwaliło się zastosowaną w nim nowinką techniczną. W sezonie 2014, samochody wystawione przez koncern do wyścigów serii FIA - WEC będą po raz pierwszy wyposażone w światła laserowe
Laserowe światła od Audi Audi pochwaliło się zastosowaną nowinką techniczną Podczas światowej premiery nowego modelu R18 e-tron quattro, Audi pochwaliło się zastosowaną w nim nowinką techniczną. Podczas światowej premiery nowego modelu R18 e-tron quattro, Audi pochwaliło się zastosowaną w nim nowinką techniczną. W sezonie 2014, samochody wystawione przez koncern do wyścigów serii FIA - WEC będą po raz pierwszy wyposażone w światła laserowe Innowacyjne światło laserowe to uzupełnienie głównych reflektorów nowego Audi R18 e-tron quattro. Niebieskie światło lasera oświetla od tyłu żółtą fosforyzującą soczewkę z kryształu, przez którą promień świetlny przenika na zewnątrz. To nowe źródło światła pozwala na jeszcze bardziej jednolite oświetlenie drogi. "Wdrażając tę nową technikę oświetlenia, Audi stawia w Le Mans kolejny kamień milowy" - mówił dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, podczas oficjalnej prezentacji nowego modelu R18 e-tron quattro, jaka odbyła się w ramach "Sportowego Finału Audi". "Światło laserowe otworzy w przyszłości zupełnie nowe możliwości także dla naszych modeli seryjnych. Po raz kolejny sport motorowy przyspiesza wprowadzanie nowych rozwiązań technicznych, oferowanych następnie naszym klientom." Nie ulegnie jednak zmianie fakt, że zaangażowanie Audi AG w sport motorowy również w nowym sezonie będzie opierać się na trzech filarach: prototypach Le Mans (LMP1), DTM i GT-Sport. Ponadto Audi Sport przygotowuje się do czekającej je przeprowadzki do nowego centrum kompetencyjnego sportu motorowego w Neuburgu.
Audi A3 Sedan | Audi poszło po bandzie | rekalmaAudi A3 Sedan | Audi poszło po bandzie | reklama

Innowacyjne światło laserowe to uzupełnienie głównych reflektorów nowego Audi R18 e-tron quattro. Niebieskie światło lasera oświetla od tyłu żółtą fosforyzującą soczewkę z kryształu, przez którą promień świetlny przenika na zewnątrz. To nowe źródło światła pozwala na jeszcze bardziej jednolite oświetlenie drogi.

Ile kosztuje używane Audi?

"Wdrażając tę nową technikę oświetlenia, Audi stawia w Le Mans kolejny kamień milowy" - mówił dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, podczas oficjalnej prezentacji nowego modelu R18 e-tron quattro, jaka odbyła się w ramach "Sportowego Finału Audi". "Światło laserowe otworzy w przyszłości zupełnie nowe możliwości także dla naszych modeli seryjnych. Po raz kolejny sport motorowy przyspiesza wprowadzanie nowych rozwiązań technicznych, oferowanych następnie naszym klientom."

Wywiad | Derek Bell | Brytyjski mistrz Le Mans

Nie ulegnie jednak zmianie fakt, że zaangażowanie Audi AG w sport motorowy również w nowym sezonie będzie opierać się na trzech filarach: prototypach Le Mans (LMP1), DTM i GT-Sport. Ponadto Audi Sport przygotowuje się do czekającej je przeprowadzki do nowego centrum kompetencyjnego sportu motorowego w Neuburgu.

 

Rekordowe inwestycje Audi | Blisko 22 mld euro do 2018 rokuRekordowe inwestycje Audi

Więcej o:
Komentarze (25)
Laserowe światła w Audi R18 e-tron quattro
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • konkatenator

    Oceniono 125 razy 117

    I to jest bardzo dobra informacja dla producentów samochodów. Będzie można zaprogramować czas zużycia takich świateł na jakieś na przykład 2 - 3 lata, do tego ostrzegawczy komunikat na desce, wizyta w ASO, zakodowanie nowego modułu świateł...

  • akupiotr

    Oceniono 75 razy 59

    To nie takie proste. U nas pojawiły się już ledowe, ale na rynkach wschodzących, które teraz napędzają motoryzację - Chiny, Indie, Brazylia itp. - hitem są dopiero halogeny. Technologie muszą zrobić kółeczko wokół świata, zaliczyć wszystkie regiony i dopiero jak znudzą się wszędzie, można wprowadzać nowe. Dopóki tam są halogeny, nikt nie obniży ceny ledowych. A po drodze są jeszcze ksenony...

    Audi ma np. w pełni gotową technologię świateł laserowych, tylko co z tego? I tak ich nie wypuści, dopóki nie zamortyzują się ledowe u nas, a ksenony i halogeny w Bangladeszu.

    www.logo24.pl/Logo24/1,125389,15000239,Janusz_Kaniewski__juz_zaprojektowalismy_przyszlosc.html

  • vincentoss

    Oceniono 40 razy 26

    Na głównej jest link "Audi wymyśliło nowe światła". Niestety po raz kolejny - bzdura. Pierwszy raz reflektory laserowe zostały zaprezentowane przez BMW www.youtube.com/watch?v=qIPBKNwARac

  • sselrats

    Oceniono 29 razy 25

    Bardzo dobre bo w razie potrzeby bedzie mozna pry drodze czy pod dyskoteka taki laser wyciagnac z auta zamiast sztachety, klonicy czy kija bejzbolowego.

  • yyyama

    Oceniono 11 razy -1

    Najbardziej oślepiają obecnie niemieckie samochody,głównie Audi.Tzw doświetlanie zakrętów to żenada.

  • bodziojej

    Oceniono 8 razy -2

    Ludzie, konstruktorzy świateł nie chodzili do szkoły, sprawdźcie jakie pasmo widzialne promieniują konkretne źródła aby było „ białe”, jeśli brakuje kolorów pośrednich to dla uzyskania białego tylko z trzech podstawowych, trzeba dać w niektórych przypadkach trzy razy więcej mocy a to oślepia nadjeżdżającego z przeciwka. W normalnych warunkach w nocy widać Twoje pobocze, przy ledowych widzisz tylko światła i czerń tła.Laserowych jeszcze nie widziałem.

  • volkszorn

    Oceniono 12 razy -2

    istnieja systemy umozliwiajace jazde bez swiatel w zupelnej ciemnsci na podczerwien, takie rozwiazanie nie oslepia kierowcow z przeciwka

  • npl74

    Oceniono 33 razy -5

    Nonsens.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX