Informacja o przygotowywaniu oficjalnego samochodu rajdowego przez japońskiego producenta, nie oznacza jednak oficjalnego powrotu marki do rywalizacji o tytuł w kategorii konstruktorów. GT86 R3 będzie samochodem przygotowanym na potrzeby prywatnych kierowców.
W przyszłym miesiącu powinniśmy dowiedzieć się nieco więcej bo dział sportowy Toyoty zapowiedział na grudzień prezentację specyfikacji i cen. Na razie wiadomo, że GT86 będzie dostępna z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów, mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu i bardziej wydajnymi hamulcami. Obiecująco wygląda także zapowiedź producenta, że silnik będzie zmodernizowany "w maksymalnym stopniu dopuszczonym w przepisach".
Nico Ehlert - pełniący rolę Principal Engineer of Customer Motorsport powiedział, że przy budowie rajdowej specyfikacji, zespół inżynierów będzie czerpał z doświadczeń wyścigowej wersji GT86 CS-V3, która bierze udział m.in w markowym pucharze.
Ciekawostkę stanowi fakt, że jak dotąd wszystkie samochody startujące zarówno w mistrzostwach świata jak i w regionalnych mistrzostwach w klasie R3 to auta przednionapędowe. GT86 R3 będzie więc pewną odmianą, która na pewno ucieszy kibiców bo napęd RWD oznacza liczne uślizgi i slajdy. Oby GT86 okazało się także konkurencyjne pod względem wyników.