Skrót ZEOD RC pochodzi od wyrażenia "Zero Emissions on Demand racer", czyli samochodu wyścigowej mogącego nie emitować żadnych szkodliwych substancji. Finalna wersja projektu, który został zatwierdzony zaledwie 33 tygodnie temu, została pokazana dzisiaj w japońskiej siedzibie Nismo.
Dzięki swojej wyjątkowej konstrukcji, w przyszłorocznym Le Mans zespół zajmie słynny "Garaż 56", który przeznaczony jest dla rewolucyjnych samochodów wyposażonych w nowe technologie. Fani projektu i wyścigów długodystansowych będą mogli podziwiać najnowszą wyścigową broń Nissana już w ten weekend podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Fuji.
ZEOD RC ma możliwość jazdy w trzech trybach. Pierwszy wykorzystuje układ elektryczny, który bazuje na testowanym już wcześniej w Nissanie Leaf Nismo RC, drugi zaś korzysta z turbodoładowanej benzynowej jednostki o pojemności 1.5. Moc obu silników przekazywana jest tylne koła za pomocą pięciostopniowej skrzyni biegów z manetkami umieszczonymi przy kierownic. W trybie hybrydowym, który wykorzystuje oba źródła energii, ZEOD RC napędzany jest przez około 300 KM. Tak zaprojektowany układ napędowy ma pozwolić na pokonanie po raz pierwszy w historii ponad 13-kilometrowego okrążenia toru w Le Mans wyłącznie w trybie elektrycznym. Dodatkowo prędkość maksymalna ma przekraczać 300 km/h, a sam ZEOD będzie szybszy od samochodów klas LM GTE, czyli Porsche 911 RSR, Aston Martinów Vantage GTE czy Viperów SRT. Nissan zapowiada, że doświadczenia z projektu ZEOD RC mają posłużyć do rozwoju prototypu, który zespół w przyszłości będzie chciał wystawić w królewskiej klasie LMP1. Czekamy więc na ten debiut z niecierpliwością.