NOVOL Classicauto Cup 2013 (III runda)|Rallyland, Debrzno

Impreza w Rallylandzie to dla zawodników z centrum i południa Polski prawdziwa wyprawa. Warto jednak odbyć kilkuset kilometrową podróż by pojeździć po jednych z najciekawszych próbach sportowych w sezonie, a do tego mieć do czynienia z profesjonalną obsługą

30 lat Mercedesa 190E30 lat Mercedesa 190E 30 lat Mercedesa 190E 30 lat Mercedesa 190E

Zawody rozegrane w sobotę 13-go lipca składały się z 8 odcinków specjalnych (4 pętle po 2 odcinki) o łącznej długości około 30 km. Na bardzo ciekawych, szybkich i wymagających technicznie próbach nie wszyscy mięli wystarczająco dużo szczęścia i kilka uszkodzonych aut powróciło do parku maszyn na holu. W trzech Grupach wygrali faworyci, czyli dotychczasowi liderzy klasyfikacji generalnych, a mianowicie Piotr Dąbrowski (Porsche 911, Grupa 1 Oldtimer Classic), Damian Byczkowski (Subaru Impreza GT, Grupa 3 Youngtimer Classic) i Paweł Wójtowicz (Porsche 944 S2, Grupa 4 Youngtimer Sport). Ten ostatni zawodnik, jak to zwykle bywa na zawodach CA Cup, zaliczył najlepszy czas dnia. W Grupie V Open tryumfował Waldemar Dziedzic na BMW M3. Bardzo ciekawa walka toczyła się w Grupie 2 Oldtimer Sport, w której lider generalki sezonu Jarosław Kowalski na Mercedesie 190 2,3-16 zaciekle rywalizował z Adamem Dowgirdem na Polonezie 2000. Szala zwycięstwa przechyliła się na 7. próbie. Różnicą zaledwie 4,5 sekundy zwyciężył Dowgird, wielokrotny uczestnik zawodów CA Cup, ale debiutant na najwyższym stopniu podium Grupy. Dzięki swojemu wynikowi kierowca Poloneza wskoczył na 3. miejsce w klasyfikacji sezonu i do ostatnich zawodów będziemy zapewne świadkami bardzo ciekawej walki o zwycięstwo w Grupie między Kowalskim, Michalskim (BMW 320/6, czwarty w Debrznie) i Dowgirdem.

A co działo się w gronie zawodników rywalizujących w Classicauto Mercedes Challenge? Zwycięzca poprzedniej eliminacji w Ułężu Ernest Nowak na Mercedesie W123 280 CE czekał w Rallylandzie na frontalny atak lidera Pucharu Bartosza Janika na 190 2,3-16 i Jarka Kowalskiego, także na 190-ce z silnikiem Coswortha. Okazało się, że zacięta walka toczyła się o miejsca 2-3, albowiem Nowak zdominował stawkę CMC, zwyciężając z przewagą 38 sekund. Należy podkreślić, że zawodnik zajął też 5. miejsce w Grupie 2 Oldtimer Sport i był drugi w Klasie 2-3000 w "normalnej" klasyfikacji NOVOL Classicauto Cup. Kowalski i Janik walczyli o sekundy (z uwzględnieniem współczynników wyrównujących) do 7. próby, kiedy to rzutem na taśmę na drugie miejsce wskoczył Janik, co pozwoliło mu zwiększyć przewagę nad Kowalskim w CMC po trzech eliminacjach. Nowak jest trzeci i traci do lidera 8 punktów.

Już 10 sierpnia odbędzie się kolejna eliminacja NOVOL Classicauto Cup 2013 i Mercedes Challenge, tym razem na lotnisku w Białej Podlaskiej. Spodziewana jest spora frekwencja, w tym kilkadziesiąt aut Porsche startujących pod egidą Porsche Club Poland. Więcej informacji i pełne wyniki na www.classicautocup.pl

Jak widzicie po oklejeniach samochodów (przednia szyba) moto.pl lubi klasyki i wspiera patronatem medialnym NOVOL Classicauto Cup 2013.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.