Rusza Volkswagen Castrol Cup Poland

Gdy inni wycofują się z kosztownej sportowej rywalizacji, Volkswagen namawia młode talenty do pierwszych startów. Miejsce? Polska edycja pucharu Volkswagen Castrol Cup. Nagroda? 30 tysięcy Euro

Volkswagen Group Polska wspólnie z partnerem strategiczny, firmą Castrol ruszają z nową serią wyścigów. Pierwszy start w kwietniu przyszłego roku. Koszt uczestnictwa to 39 tys. Euro. W opłacie zawierają się praktycznie wszystkie koszty związane z samochodem, obsługą i startami (włącznie z wpisowym na każdy wyścig, oponami i paliwem). Kierowcy ma tylko zdobyć licencję (ok 600 zł), przyjechać na treningi i wystartować w wyścigu.

Ostatnia runda Kia Lotos Race na torze w BrnieOstatnia runda Kia Lotos Race na torze w Brnie fot. Kia Lotos Race Volkswagen Castrol Cup Poland to drugi po Kia Lotos Race puchar fabryczny rozgrywany w Polsce. Niedawno ruszyły zapisy do sezonu 2013.

Czy 160 tys. zł. za 7 wyścigowych weekendów to dużo? Organizatorzy przekonują, że nie. Tym bardziej, że puchar Volkswagena jest pierwszym w Polsce, w którym zawodnik nie kupuje samochodu i dzięki temu nie musi się martwić o jego naprawę oraz przygotowanie do startów. W zamian dostaje na cały sezon wyścigów, cywilną wersję pucharowego Golfa VII.

Volkswagen podobny puchar organizuje w Niemczech, Indiach i Meksyku. Z kolei Castrol od wielu lat towarzyszy Volkswagenowi w sporcie motorowym. Przykładem tej współpracy jest m.in. Rajd Dakar.  Volkswageny Race Touareg, których silniki były smarowane olejem Castrol Edge, trzykrotnie z rzędu w latach 2009, 2010 i 2011 wygrały ten ekstremalny i najtrudniejszy rajd w sezonie.

W przyszłym roku Castrol będzie partnerem Volkswagena m.in. podczas startów fabrycznego zespołu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. Pozostałymi sponsorami pucharu zostały firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska, a także STS Logistics.

W przyszłym roku zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego Toru Poznań, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring).

Wstępny terminarz  Volkswagen Castrol Cup Poland:

1. Runda, Polska - Tor Poznań, 12-14.04.2013 2. Runda, Słowacja - Slovakia Ring, 26-28.04.2013 3. Runda, Republika Czeska - Autodrom Brno, 17-19.05.2013 4. Runda, Polska - Tor Poznań, 14-16.06.2013 5. Runda, Austria - Red Bull Ring, 23-25.08.2013 6. Runda, Węgry - Hungaroring, 20-22.09.2013 7. Runda, Polska - Tor Poznań, 04-06.10.2013

Jakie zasady?

W VW Scirocco R-Cup mieliśmy mistrza!

Podczas każdego weekendu pierwszego dnia odbędą się 2 sesje treningowe - każda po 30 minut, oraz sesja kwalifikacyjna (także 30 minutowa). Drugiego dnia zawodnicy wystartują w dwóch wyścigach, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że pierwsza ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności.

To zasada zaczerpnięta z pucharu VW Scirocco R-Cup. Tam się sprawdziła, dlatego jak mówi Janusz Gładysz, pomysłodawca pucharu i człowiek odpowiedzialny za jego przebieg, nie było powodów by jej nie wporwadzić w Polsce. Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników, a punktacja pierwszej rundy będzie o połowę mniejsza. I tak za pierwsze miejsce przyznane będzie 60 punktów (30 - pierwsza eliminacja), drugie - 48, trzecie - 40, czwarte - 34, piąte - 32. Pozostałe miejsca, każde o dwa punkty mniej.

Nowością na polskich torach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy stawić się będzie musiał tylko z kaskiem i kombinezonem. Wolno mu będzie tylko i wyłącznie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.

Pierwsze Golfy zbudowane

Volkswagen Scirocco R | Za kierownicą

Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI VI generacji. Pierwsze samochody są już zbudowane. Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport, działami Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi.

>>> Wyścigowy Golf - galeria <<<

Samochód wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass znany z VW Scirocco R-Cup. System ten po aktywacji, na kilkanaście sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w nowe zawieszenie i inne elementy dostosowujące je do ekstremalnego ścigania po torze wyścigowym.

Tylko dla 24 kierowców

Ilość zawodników została ograniczona do 24 osób. Organizatorzy czekają na zamknięcie listy zgłoszeń do 15 grudnia. Kilka tygodni przed pierwszą eliminacją, zawodnicy wezmą udział w specjalnym szkoleniu związanym z techniką jazdy oraz korzystaniem z urządzeń telemetrii. Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział specjalnie zaproszonych na weekend wyścigowy kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie.

Co nagrodą?

Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf 7, a także 30 tysięcy Euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20 tys., a trzeciego 10 tys. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery sportowej. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8 tys. Euro.

ZOBACZ TAKŻE:

15-latek mierzy w Formułę

Felix Baumgartner wystartuje w Barbórce

Startuje rekrutacja do Kia Lotos Race 2013

Więcej o:
Copyright © Agora SA