Lista zgłoszeń do 5. rundy mistrzostw Polski obejmuje 38 załóg. Przed rokiem najszybsi w Kłodzku, Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000) otrzymali pierwszy numer startowy w 21. Rajdzie Dolnośląskim.
Za liderami Platinum RSMP ustawiono na liście Kajetana Kajetanowicza (Subaru Impreza TMR) , Michała Sołowowa (Ford Fiesta S 2000), Tomasza Kuchara (Mitsubishi Lancer EVO V), Michała Bębenka - ponownie tworzącego załogę z bratem Grzegorzem (Mitsubishi Lancer Evo RS X).
Leszek Kuzaj i jego nowy pilot Paweł Drahan na Lancera Evo X R4 otrzymali numer 7. Jednak najprawdopodobniej nie wezmą udziału w zawodach.
Zobacz listę zgłoszeń 5. rundy RSMP
W 7. i 8. rundzie Rajdowego Pucharu Polski zgłosiły się 62 załogi. Czołówkę listy tworzą Mariusz Nowocień, Radosław Raczkowski, Sławomir Ogryzek, Sergiusz Janowski, Grzegorz Musz, Hubert Palider, miejscowy kierowca Dariusz Markowski . 12 załóg pojedzie bez pomiaru czasu.
Zobacz listę zgłoszeń 7. i 8. rundy RPP
W czwartek rano załogi zgłoszone do udziału w 21. Rajdzie Dolnośląskim rozpoczną zapoznanie z trasą, które potrwa do późnego wieczora. Zawody ruszą w piątek o godz. 19:30 z kłodzkiego Rynku. Organizator zawodów, czyli Automobilklub Ziemi Kłodzkiej do ścigania przygotowuje 13 odcinków specjalnych.
Nie zabraknie superoesu, rozgrywanego na ulicach Kłodzka, który rozpocznie się zaraz po uroczystym starcie. W sobotę załogi rywalizować będą na Spalonej, Międzylesiu i Gorzanowie. Etap pierwszy to 78,94km oesowych. Niedziela to Kolonia Gaj, Dębowina oraz Radkowska Perła, co daje 71,24km po odcinkach.
W ciągu prawie trzech dni kierowcy przejadą ponad 150 km oesowych, a całkowita trasa rajdu wyniesie 519,42km (łącznie z dojazdówkami).
Biuro zawodów powraca do Hotelu "Polanica", a strefa serwisowa i parc ferme pozostaje w Kłodzku pod Galerią "Twierdza". Start i meta na kłodzkim Rynku.
W Kotlinie Kłodzkiej mamy wspaniałe rajdowe drogi. Tę szansę staramy się maksymalnie wykorzystać dla pożytku naszego sportu samochodowego, komponując trasy Rajdów Dolnośląskich. Z jednej strony mamy kanon klasycznych oesów ze Spaloną czy Międzylesiem na czele. Z drugiej strony mamy również duży wybór innych dróg, dzięki którym możemy konfigurować różnorakie warianty prób sportowych. W tegorocznym układzie tras zachowaliśmy rozkład głównych akcentów. Zaczynamy w sobotę od klasyków - Spalonej i Międzylesia, a na koniec pętli po wielu latach przerwy na nowo odkryjemy Gorzanów. W niedzielę porcja odcinków specjalnych w bliskim sąsiedztwie Kłodzka (najpierw Kolonia Gaj, która zadebiutowała rok temu, potem Dębowina i wreszcie Radkowska Perła). Każdego dnia pętle będą pokonywane dwukrotnie. Ufam, że układ trasy to pewne optimum, zapewniające i widowiskowość dla widzów, i zróżnicowane warunki ścigania się dla załóg.
Iwona Petryla
ZOBACZ TAKŻE:
Porsche Supercup | Giermaziak z kompletem punktów