Renault Megane 1.5 dCi Confort Dynamique

Mały diesel o mocy 100 KM jest ekonomiczny, a jego osiągi współgrają z komfortową charakterystyką zawieszenia Megane.

Silnik 1.5 dCi o mocy 100 KM jest dostępny z każdą odmianą wystroju wnętrza i poziomem wyposażenia. Ten pomysł może budzić wątpliwości - małolitrażowy diesel i Luxe Privilege? To jakoś nie pasuje!

Jednostka Megane mimo niedużej pojemności nie powstydzi się swoich osiągów - 13 sekund do setki to zadowalający wynik (choć miłośników agresywniejszej jazdy zapewne nie zachwyca). Charakterystyka przyrostu mocy jest przyjazna dla kierowcy - między obrotami maksymalnego momentu (1900 obr/min) a obrotami maksymalnej mocy (4000 obr/min) diesel wykazuje przyjemną dynamikę. W tym zakresie silnik natychmiast reaguje na zmianę nacisku na pedał gazu, a obroty i prędkość wzrastają płynnie. Drgania utrzymują się na poziomie niższym, niż można tego oczekiwać po niedużym dieslu. Podczas jazdy w kabinie jest cicho - rozmawiamy swobodnie. Silnik wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo.

Jednostka napędowa współpracuje z 5-stopniową przekładnią. Precyzja zmiany biegów odbiega od ideału, a wydłużone najwyższe przełożenie negatywnie wpływa na przyspieszanie.

Zawieszenie - odciążone teraz o blisko 100 kg w porównaniu z silnikiem 1.9 dCi - zachowuje się podobnie jak w wersjach benzynowych, np. przód nie ugina się mocno podczas hamowania. Niestety, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego czeka na dopracowanie oprogramowania sterującego jego siłą.

Auto oferuje za to znakomity komfort jazdy. Renault bardzo dobrze pokonuje wszelkie nierówności, a ryzyko uszkodzenia miski olejowej na muldzie czy wyrwie jest niewielkie. Układ hamulcowy działa rewelacyjnie. Natomiast pozycja za kierownicą nie należy do doskonałych - prowadzący ma albo wyprostowane ręce, albo podkurczone nogi.

Nowa jednostka napędowa - ekonomiczna, o poprawionej dynamice i za rozsądną cenę (od 63 500 zł) - zwiększa atrakcyjność oferty silników do Megane, które obecnie jest najlepiej sprzedawanym kompaktem w Europie.

Wynik minitestu

jazda (75/100 pkt)

plusy/minusy

+ odpowiednia kultura pracy, izolacja drgań i hałasu

+ wysoka jakość materiałów

+ niskie zużycie paliwa

- brak precyzji i pewności w prowadzeniu

- niedoskonała pozycja za kierownicą

Cena wersji testowanej Renault Megane 1.5 dCi Confort Dynamique - 69 300 zł

Więcej o:
Copyright © Agora SA