Ford Fusion 1.4 Durashift Trend

Fusion ze zautomatyzowaną skrzynią biegów to auto dla ludzi bardziej ceniących wygodę niż osiągi.

W testowanym egzemplarzu pod maską pracował benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy 80 KM. Tę jednostkę napędową cechuje przeciętna dynamika, a przyjemność z jazdy psu-je 5-stopniowa zautomatyzowana przekładnia Durashift. Po przełączeniu trybu pracy skrzyni biegów na automatyczny miałem wrażenie, że auto prawie w ogóle nie jedzie! Podczas manewru wyprzedzania funkcja kickdown redukująca biegi działa z wyraźnym opóźnieniem.

Jeśli chcesz poprawić nieco dynamikę, wybierz tryb sekwencyjny i przełączaj biegi ręcznie. Niestety, przy każdej zmianie przełożenia mechanizm i tak dość długo się zastanawia.

Po stronie plusów Fusion trzeba zapisać zawieszenie - bardziej twarde niż w Fieście, dobrze trzymające się asfaltowej nawierzchni, a równocześnie pozwalające bezpiecznie poruszać się po bezdrożach.

W klasie B pojazd wyróżnia się przestronnością wnętrza, zapewniając komfortową podróż co najmniej czterem osobom ze sporymi pakunkami (335 l). Podróżując we dwójkę, po złożeniu oparcia tylnej kanapy powiększysz pojemność użyteczną do 1175 l. Wówczas zabierzecie ze sobą nawet sprzęt biwakowy lub do nurkowania. Dodatkowa zaleta bagażnika to niski próg, który ułatwia załadunek ciężkich przedmiotów, np. pralki czy lodówki. Tablica przyrządów jest przejrzysta, ale utrzymana w skromnym stylu, tworzywa wykończeniowe zaś - raczej średniej jakości.

W seryjnym wyposażeniu testowanej wersji Trend znajdziesz układ ABS, poduszkę powietrzną kierowcy, dzieloną i składaną tylną kanapę, centralny zamek, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz radioodtwarzacz. Za poduszkę powietrzną pasażera trzeba dopłacić 1000 zł, za klimatyzację ręczną - 4500 zł, a za zmieniarkę płyt kompaktowych - 600 zł.

Jeśli decydujesz się na zakup Fusion, zastanów się nad wersją z silnikiem 1.6 o mocy 110 KM. No i przede wszystkim nad ręczną skrzynią biegów.

Wynik minitestu

jazda (58/100 pkt)

plusy/minusy

+ dobre zawieszenie

+ obszerne wnętrze

- nieudana skrzynia biegów

- słabej jakości plastiki we wnętrzu

Cena wersji testowanej Ford Fusion 1.4 Durashift Trend - 55 710 zł

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.