Wyposażenie multimedialne: Multimedialne systemy WIP, czyli The World In Peugeot (Cały świat w Twoim Peugeot), występują w dwóch wersjach: WIP Nav i WIP Com 3D*. Te doskonałej jakości systemy pokładowe najnowszej generacji - o eleganckim, nowoczesnym wyglądzie - pozwalają na jednoczesne słuchanie ulubionej muzyki oraz rozmawianie przez telefon. Pozwalają kierowcy skoncentrować się na prowadzeniu samochodu oraz korzystać ze wskazówek nawigacji tak, aby bezpiecznie dotrzeć do celu.
Pakiet Grip Control* Peugeot 3008 zabierze Cię na ulubione drogi zapewniając niewiarygodne wrażenia. Śnieg czy piasek, lato czy zima, Peugeot 3008 dostosowuje się bez problemu pomagając pokonywać przeszkody na drodze. Dzięki specjalnym oponom Mud and Snow (Błoto i śnieg), system Grip Control*, kontrolujący trakcję przednich kół napędowych, poprawia mobilność w grząskim terenie, gwarantując płynną jazdę i niczym niezmąconą wolność.
Inteligentny design
Ergonomia i wygoda: Za kierownicą 3008 czujesz się jak w kokpicie samolotu. Wyprofilowana linia deski rozdzielczej płynnie łączy się z korpusem konsoli centralnej, nadając wnętrzu silny i dynamiczny charakter. Wysoko położone, ergonomiczne stanowisko kierowcy ułatwia prowadzenie pojazdu, potęgując poczucie bezpieczeństwa. Staranność wykończenia deski rozdzielczej i duża ilość naturalnego światła w kabinie, dzięki przeszklonemu dachowi panoramicznemu*, zwiększają komfort kierowcy i pasażerów. Wyświetlacz Head-Up (VTH)* pokazuje na składanej przezroczystej płytce, umieszczonej w polu widzenia kierowcy, najważniejsze informacje dotyczące jazdy, w tym między innymi: prędkość, ustawienia regulatora lub ogranicznika prędkości i wskazania systemu ARTIV* (system wspomagający zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami). Kierowca mając wszystkie te informacje na linii wzroku, podróżuje bezpiecznie, pozostając skupiony na drodze.
Wszystko dla bezpieczeństwa
Elektryczny hamulec postojowy i system wspomagający ruszanie na wzniesieniu Hill Assist. Montowany seryjnie hamulec postojowy zostaje automatycznie aktywowany w momencie wyłączenia silnika i zwolniony podczas ruszania z miejsca. Z kolei system wspomagający ruszanie na wzniesieniu unieruchamia pojazd na czas niezbędny na przełożenie nogi z pedału hamulca na pedał przyspieszenia (2 s.). System dźwiękowej i graficznej pomocy przy parkowaniu przodem i tyłem* System pomocy przy parkowaniu sygnalizuje na ekranie centralnym obecność przeszkód i emituje przez głośnik znajdujący się najbliżej przeszkody sygnały dźwiękowe o częstotliwości uzależnionej od odległości do przeszkody. System ten dostępny jest w dwóch wersjach: z czujnikami tylko z tyłu pojazdu lub zarówno z tyłu, jak i z przodu.
System ARTIV* (system wspomagający zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami). Aby zwiększyć bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem, Peugeot 3008 został wyposażony w nowoczesny system alarmowy, pomagający w zachowaniu bezpiecznej odległości między pojazdami. Wskazuje on odległość (w wymiarze czasowym) do poprzedzającego pojazdu na przezroczystym ekranie wyświetlacza Head-Up*. Za pomocą przełączników można zaprogramować bezpieczny dystans, po przekroczeniu którego na ekranie pojawia się komunikat alarmowy.
Technologia zapewniająca ochronę
W czasie podróży najważniejsze jest bezpieczeństwo. Dla zapewnienia swoim pasażerom spokojnej jazdy, Peugeot 3008 wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne zarówno w zakresie bezpieczeństwa aktywnego, jak i biernego.
Zapobieganie
Aby zapewnić zachowanie optymalnej równowagi, Peugeot 3008 wyposażono w system hamowania łączący kilka funkcji:
- system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) - pomaga zachować kontrolę nad torem jazdy podczas nagłego hamowania.
- elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (REF) - oddzielnie steruje hamowaniem każdego z kół, zapewniając większą skuteczność hamowania, zwłaszcza w zakrętach.
- wspomaganie nagłego hamowania (AFU) - zwiększa siłę hamowania w awaryjnych sytuacjach.
System stabilizacji toru jazdy (ESP) zawiera także 2 dodatkowe funkcje:
- system kontroli trakcji (ASR) - działa na hamulce i steruje pracą silnika w celu ograniczenia poślizgu kół przy ruszaniu.
- system redukcji wahań wokół osi wzdłużnej pojazdu (Dynamic Rolling Control - w standardzie dla najmocniejszych jednostek napędowych) - stale porównuje dane przekazywane przez czujnik w kierownicy i czujnik pochylenia auta, wykrywając podsterowność lub nadsterowność i przywracając auto na właściwy tor jazdy.
Ochrona
Pochłanianie siły uderzenia. W przypadku zderzenia czołowego architektura pojazdu ogranicza przemieszczenie silnika, skrzyni biegów oraz kierownicy do wnętrza auta. Rama wzmocniona solidnymi zabezpieczeniami łagodzi skutki uderzenia bocznego.
Pasy bezpieczeństwa
Przednie pasy bezpieczeństwa są wyposażone w pirotechniczny system napinania pasów i ogranicznik siły napięcia, a tylne - w ogranicznik siły napięcia. Wszystkie pasy są połączone ze wskaźnikami sygnalizującymi odpięcie pasów, umieszczonymi w przedniej części podsufitki.
Poduszki powietrzne
Zabezpieczenia chroniące podróżujących uzupełnia 6 poduszek powietrznych:
- dwie przednie poduszki powietrzne
- dwie boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i miednicę
- dwie poduszki kurtynowe, które zapewniają boczną ochronę głowy kierowcy i pasażerów.
Ochrona dzieci
Kanapa w drugim rzędzie jest wyposażona w system ISOFIX, służący do mocowania fotelików dla dzieci. Ponadto elektroniczna blokada (dostępna w zależności od wersji) umożliwia zablokowanie tylnych drzwi i szyb jednym przyciskiem.
* Dostępny w zależności od wersji.
.