W tegorocznym spotkaniu wzięło udział 130 uczestników z ponad 85 firm. Podczas dwóch dni prelekcji goście mieli możliwość wysłuchania 19 wystąpień, wygłoszonych przez 21 prelegentów oraz wziąć udział w panelu dyskusyjnym.
Uczestnicy zapoznali się z aktualną sytuacją i trendami na europejskich i polskim rynku motoryzacyjnym (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, AutomotiveSuppliers.pl) a także podczas uczestniczyli w panelu dyskusyjnym "Przemysł motoryzacyjny - prognozy i wyzwania w 2011 i 2012 r. , w którym wzięli udział m.in. Andrzej Korpak - dyrektor GMMP, Dariusz Adamek - prezes zarządu Delphi Poland, Paweł Kamiński - dyrektor z Volkswagen Poznań ).
Bardzo interesująca konferencja, gdzie przygotowane tematy przez tegorocznych prelegentów w wymowny sposób ukazywały działalność, cele jak i nowe, bądź też ulepszone o własne doświadczenia rozwiązania, które to stosowane są w wielu firmach.
Renata Watut - Kijonka
NOSAG Polska Sp. z o.o.
Specjalne bloki tematyczne w tegorocznej edycji dotyczyły m.in. samochodów elektrycznych (GM Poland, Renault Polska), optymalizacji procesów produkcyjnych (Fiat Auto Poland, Toyota Motor Manufacturing Poland, Faurecia Wałbrzych) czy zasobów ludzkich (Pilkington Automotive Poland, Randstad).
Moto Idea 2011 to profesjonalne prezentacje praktyków branży i nowe cenne doświadczenia.
Ponadto bardzo dobra organizacja konferencji a wieczorny bankiet dał możliwość wymiany opinii i nawiązania nowych kontaktów.
Tomasz Kajmowicz
Aures Sp. z o.o.
Uczestnicy najwyżej ocenili wystąpienia:
- p. Grzegorza Pasztę (Renault Polska) - Renault ZE - Samochody Elektryczne. Przyszłość czy teraźniejszość?
- p. Konrada Grohsa (FANUC Robotics Polska) - Robotyzacja - sposobem na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw.
Wysoką ocenę uzyskał także Paweł Wideł (GM Poland) - Elektryfikacja pojazdu na przykładzie Opla Ampery - samochodu elektrycznego o rozszerzonym zasięgu
oraz R yszard Jania (Pilkington Automotive Poland) - Długofalowa strategia rozwoju strukturalnego przedsiębiorstwa produkcyjnego w oparciu o własne zasoby personalne.
Organizator zadbał też o atrakcje towarzyszące. Uczestnicy mieli możliwość zagrać w golfa na podkrakowskim polu Kraków Valley Golf Country Club, przetestować najnowsze urządzenia firmy Apple, symulator dachowania czy wziąć udział w jazdach testowych autami marki Lexus.
Moto-Idea to doskonała okazja zapoznania się z najnowszymi trendami w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce i na świecie, zwłaszcza trendami proekologicznymi, jak miało to miejsce podczas ostatnie edycji.
To również doskonała okazja wymiany doświadczeń z innymi, oraz wymiana opinii z największymi producentami pojazdów w Polsce. Dla mnie to już druga taka okazja, a zdobyte kontakty mam nadzieję, że zaowocują w przyszłości. Serdecznie polecam.
Krzysztof Antończyk
TI Automotive
Podczas wieczornej gali pierwszego dnia konferencji rozdane zostały też nagrody Moto Idea, przyznawane w 3 kategoriach:
W kategorii Osobowość Polskiej Motoryzacji nagrodzono Andrzeja Korpaka , Dyrektora Zakładu General Motors Manufacturing Poland (GMMP), uhonorowując jego zasługi w rozwój fabryki w Gliwicach w ostatnim okresie. Polski zakład Opla pozyskał kontrakty na produkcję dwóch nowych wersji nadwoziowych Astry IV (GTC i cabrio). Odbierając nagrodę dyrektor Korpak powiedział: "Dziękuję za wyróżnienie. Traktuję je jako wyróżnienie moje pracy, ale całej 3 tys. załogi gliwickiego zakładu".
W kategorii Moto Trendy przyznano trzy nagrody.
Moto Idea 2011 stworzyła przedstawicielom branży dobrą okazję do dialogu. Wśród zaprezentowanych tematów, szczególnie bliska była nam strategia firmy GM w zakresie pojazdów z napędem elektrycznym, gdyż mamy swój udział w tworzeniu pojazdu HydroGen4.
Dariusz Adamek
Delphi Poland Sp. z o.o.
Dziękuję wszystkim sponsorom, partnerom oraz uczestnikom konferencji i już teraz zapraszamy do udziału w kolejnej edycji.
Maciej Ratajczak
Dyrektor Organizacyjny konferencji