Daihatsu wyprowadza się z Europy

Z dniem 31 stycznia 2013 r. Daihatsu zakończy sprzedaż samochodów na Starym Kontynencie

Daihatsu Charade z 1-litrowym silnikiem diesla cieszyło się w Polsce popularnością w latach 80. Od 2009 roku sprzedażą aut tej marki zajmował się prywatnie dealer z Łodzi.

Spółka, wchodząca w skład koncernu Toyota , nadal zamierza jednak prowadzić w Europie działalność after-sales, w tym m.in. zapewnić ciągłość dostaw części zamiennych.

Aktualnie nowe modele Daihatsu oferowane są przez oficjalnych dystrybutorów w około 10 krajach europejskich, w tym m.in. w Niemczech, Włoszech oraz w Austrii.

Przedstawiciele spółki podkreślają, że podjęta przez Daihatsu decyzja to wynik niekorzystnego kursu japońskiej waluty do euro, co znacząco obniża opłacalność eksportu pojazdów do Europy, a także konieczność ponoszenia coraz większych nakładów związanych z dostosowywaniem pojazdów do wymogów europejskich, w tym przepisów dotyczących poziomu emisji CO2 .

W roku ubiegłym sprzedano w Europie około 19 300 nowych aut marki Daihatsu, co stanowi tylko 5,3% łącznego wolumenu firmy na rynkach eksportowych.

Źródło: IBRM Samar

Sprzęt AGD od Daihatsu

Czego w Polsce nie kupisz? - WIĘCEJ

Daihatsu - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.