Spółka, wchodząca w skład koncernu Toyota , nadal zamierza jednak prowadzić w Europie działalność after-sales, w tym m.in. zapewnić ciągłość dostaw części zamiennych.
Aktualnie nowe modele Daihatsu oferowane są przez oficjalnych dystrybutorów w około 10 krajach europejskich, w tym m.in. w Niemczech, Włoszech oraz w Austrii.
Przedstawiciele spółki podkreślają, że podjęta przez Daihatsu decyzja to wynik niekorzystnego kursu japońskiej waluty do euro, co znacząco obniża opłacalność eksportu pojazdów do Europy, a także konieczność ponoszenia coraz większych nakładów związanych z dostosowywaniem pojazdów do wymogów europejskich, w tym przepisów dotyczących poziomu emisji CO2 .
W roku ubiegłym sprzedano w Europie około 19 300 nowych aut marki Daihatsu, co stanowi tylko 5,3% łącznego wolumenu firmy na rynkach eksportowych.
Źródło: IBRM Samar