W maju 2010 z polskich salonów wyjechało 25 647 nowych samochodów, czyli o 1,3% (321 sztuk) więcej niż rok wcześniej i o 1,3% (333 sztuki) więcej niż w kwietniu. Łącznie od początku roku nabywców znalazło 130 077 aut, czyli o 8,41% mniej niż w analogicznym okresie 2009 r.
Na czele rankingu sprzedaży nadal stoi Skoda (2 897 sztuk w maju, o 4% mniej niż przed rokiem i 15 114 sztuk od stycznia do maja, o 6,1% mniej niż w 2009 r.). Za czeską marką uplasował się Fiat , a kolejne miejsca zajmują Toyota , Volkswagen i Ford . Z uwagi na niewielkie różnice w licznie sprzedanych egzemplarzy, wśród tych producentów można spodziewać się przetasowań w najbliższych miesiącach. Aż 9 spośród 10 najpopularniejszych marek w Polsce odnotowało spadek sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku.
Wśród marek luksusowych w maju wyniki poprawiły m.in. Porsche (+131,8%), Land Rover (+87,2%), Jaguar (+60%) oraz Audi (+20,8%). Sprzedaż większości producentów aut z segmentu premium jest wyższa niż rok temu, głównie dzięki "kratkom". W przypadku BMW już co drugi sprzedany w tym roku egzemplarz ma homologację ciężarową.
Jak podaje IBRM Samar, wiele wskazuje na to, że korzystne dla podatników przepisy dotyczące aut osobowych z homologacją ciężarową zostaną utrzymane.
Jak sobie radziło Clio Sport - TEST - ZOBACZ TUTAJ