Audi wyprzedziło Mercedesa

Audi po raz pierwszy w zestawieniu kwartalnym sprzedało więcej samochodów, niż jego najgroźniejszy konkurent - Mercedes

Na rynku globalnym największym producentem w segmencie premium jest BMW . Drugie miejsce zajmuje Mercedes , trzecie przypadło Audi . Firma z Ingolstadt założyła sobie stanie się "najbardziej popularną marką premium do 2015 roku", ze sprzedażą wynoszącą 1,5 mln sztuk rocznie.

Pozycja BMW w tym roku wydaje się niezagrożona (dane o sprzedaży jeszcze nie są znane), ale po pierwszym kwartale nastąpiła zamiana na pozostałych miejscach podium. Audi, które odnotowało wzrost sprzedaży o 25,9% rok do roku sprzedała 264 100 samochodów w stosunku do 248 500 sprzedanych Mercedesów.

Szukając przyczyn porażki Mercedesa, czy raczej małego zwycięstwa Audi, należy spojrzeć na wschód. Dynamicznie rozwijający się rynek chiński jest polem do popisu dla wszystkich producentów. Jednak są firmy, a Audi do nich należy, które dużo wcześniej odkryły perspektywy wzrostu i odpowiednio wcześnie zainwestowały w Państwie Środka. Dziś przekłada sie to na sprzedaż. Audi w pierwszych trzech miesiącach tego roku znalazło tam 51 449 klientów. BMW sprzedało w Chinach 39 179, a Mercedes "tylko" 24 100 samochodów.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody - skąd one się biorą?

Więcej o:
Copyright © Agora SA