Polski rynek w 2011 roku

Wyprzedaże rocznika rozpoczęte na dwa, trzy miesiące przed końcem roku nie przyniosły wyraźnych efektów. W 2011 roku Polacy kupili o 12,3% mniej nowych aut, niż rok wcześniej

Nadal jesteśmy zieloną wyspą na mapie Europy, ale szalejący wokół kryzys nie zachęca do nadmiernych wydatków. Polacy widzą, że gospodarka spowalnia i zaczynają oszczędzać. To powoduje, że spore obciążenia domowych budżetów odkładane są na lepsze czasy. Sytuację ratują, choć w niewielkim stopniu, zakupy samochodów przez firmy. Widać to po wynikach sprzedaży. Fiat, niegdysiejszy lider naszego rynku, nie ma oferty flotowej i przez to nie tylko zajmuje już 6 miejsce na liście marek, ale zanotował też wyraźny spadek zainteresowania (26,6%).

Liderem polskiego rynku nadal jest Skoda, która obroniła pozycję lidera z ubiegłego roku. Póki co jest ona niezagrożona, gdyż kolejne marki na liście, Ford i Opel, mają do niej daleko.

Liderzy polskiego rynku w 2011 roku:

1. Skoda - 32 404 szt. (-9,1%) 2. Ford - 22 907 szt. (-8,9%) 3. Opel - 21 570 szt. (-13,2%) 4. Volkswagen - 19 422 szt. (-0,3%) 5. Toyota - 18 865 szt. (-22,1%) 6. Fiat - 17 386 szt. (-26,6%)

Łącznie w 2011 roku sprzedano w Polsce prawie 275 tys. aut, co oznacza spadek o 12,3% w stosunku do roku 2010.

Marcin Lewandowski źródło: Samar

ZOBACZ TAKŻE:

Rekordowy rok Chevroleta w Polsce

Rekordowa sprzedaż Ferrari

Skoda Fabia - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA