Saab bankrutuje. Po raz kolejny

Szef Saaba Victor Muller złożył dziś do sądu wniosek o upadłość szwedzkiej spółki Saab Automobile

Zjawiskowy Saab PhoeniX Concept

General Motors sprzedając Spykerowi Saaba zawarł w umowie klauzulę chroniącą swoją technologię przed dostaniem się w "niepowołane" ręce. Kiedy okazało się, że ostatnią deską ratunku jest sprzedaż firmy chińskim spółkom Youngman i Pang Da, General Motors nie wyraził na to zgody broniąc swoich interesów. Przez to Saab nie dostał pieniędzy potrzebnych na dalsze funkcjonowanie oraz na restrukturyzację firmy.

Victor Muller, CEO Saaba złożył w sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości. To prawdopodobnie początek definitywnego końca. Saab wstrzymał produkcję w kwietniu tego roku z powodu braku środków na koncie. Upadłość przypieczętuje tylko stan faktyczny i zakończy dwuletnią próbę ratowania Saaba.

W ciągu tych dwóch lat zdążyliśmy przyzwyczaić się do wiadomości o kolejnym końcu Saaba, które przychodziły regularnie co kilka tygodni. Szansą na przetrwanie był całkiem nowy model 9-5, który naszym zdaniem jest bardzo udaną konstrukcją. Gotowy był także model 9-4X, który miał być produkowany w fabryce GM w Meksyku. Zabrakło "odpowiedniego" inwestora. Wszystko wskazuje na to, że tym razem koniec jest ostateczny.

Zobacz ostatni test Saaba w naszej redakcji.

Saab 9-5 2.8 V6 Turbo XWD | Test wideo

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Używane: Saab 9-3 (2002-2011)

Saab Cabrio obchodzi 25-lecie

Saab 9-5 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA