W klasie supersport pojawił się kolejny gracz. Nazywa się Vyrus 987 C3 4V i swoim wyglądem odcina się od istniejących konstrukcji. Jedynie przedni wahacz jest zapożyczeniem pomysłu innego włoskiego producenta - Bimoty. Wszystko wyjaśnia się w momencie, gdy spojrzymy na właściciela firmy Vyrus. To Ascanio Rodorigo, były współpracownik znanego Massimo Tamburini z Bimoty.
Skupmy się jednak na najważniejszym, czyli jednostce napędowej. Konstruktorzy Vyrus 987 C3 4V postanowili wykorzystać znaną dwucylindrową konstrukcje Ducati z modelu 1198 (170 KM). Jednostka ta posłużyła jako baza do kolejnych zmian. W 987 C3 4V zamontowano dodatkowy kompresor, który spowodował niebagatelny przyrost mocy. Ostatecznie wykrzesano z niego 211 KM. Przy masie zaledwie 154 kg, oznacza to topowe osiągi, które pozostawią w tyle japońską konkurencję.
Włoski producent swój oryginalny motocykl wycenił na 100 000 dolarów.
Marek Sworowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE: