211 KM w motocyklu

Jakie są najszybsze seryjne motocykle na świecie? Większość z was wymieni jeden z japońskich modeli spod szyldu Kawasaki, Suzuki, Yamahy czy Hondy. Czasami jednak warto sprawdzić co dzieje się na naszym podwórku, czyli w Europie

W klasie supersport pojawił się kolejny gracz. Nazywa się Vyrus 987 C3 4V i swoim wyglądem odcina się od istniejących konstrukcji. Jedynie przedni wahacz jest zapożyczeniem pomysłu innego włoskiego producenta - Bimoty. Wszystko wyjaśnia się w momencie, gdy spojrzymy na właściciela firmy Vyrus. To Ascanio Rodorigo, były współpracownik znanego Massimo Tamburini z Bimoty.

Skupmy się jednak na najważniejszym, czyli jednostce napędowej. Konstruktorzy Vyrus 987 C3 4V postanowili wykorzystać znaną dwucylindrową konstrukcje Ducati z modelu 1198 (170 KM). Jednostka ta posłużyła jako baza do kolejnych zmian. W 987 C3 4V zamontowano dodatkowy kompresor, który spowodował niebagatelny przyrost mocy. Ostatecznie wykrzesano z niego 211 KM. Przy masie zaledwie 154 kg, oznacza to topowe osiągi, które pozostawią w tyle japońską konkurencję.

Włoski producent swój oryginalny motocykl wycenił na 100 000 dolarów.

Marek Sworowski                                                                           Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

ZOBACZ TAKŻE:

Moto Guzzi w stylu retro - ZOBACZ TUTAJ

Motocykle - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA