Nowe modele Harleya

Harley-Davidson powiększa swoją ofertę. Producent legendarnych maszyn z Milwaukee pokazał dziewięć nowych modeli motocykli. Jak sam informuje, to największa liczba nowości, jaką wprowadził za jednym razem w całej ponad stuletniej historii

Nowy motocykl nie oznacza jednak wcale, że stworzono nowe konstrukcje. Wykorzystano dostępne już rozwiązania i ramy, a zmiany dotyczą wszystkich elementów "stylistycznych". Zmieniono więc koła, siodła, kształt zbiorników paliwa, błotniki i wygląd rur wydechowych. To wystarczyło, by osiągnąć zupełnie nowe i ciekawe linie.

Najlepszym tego przykładem jest Dyna Wide Glide, która powraca po kilku latach nieobecności w gamie modeli. Ten klasyczny chopper z charakterystycznymi czarnymi kołami (przednie koniecznie większe i cieńsze od tylnego), układem wydechowym 2-1-2 o uroczej nazwie "Tommy Gun", oraz skromnym oparciem pasażera znowu staje się jednym z najładniejszych Harleyów w ofercie.

Wśród nowych modeli znalazły się także cztery przygotowane przez Custom Vehicle Operations. To specjalny oddział w fabryce Harleya odpowiedzialny za upiększanie motocykli ogromną liczbą dodatków, chromów i za oryginalne malowanie. Wśród nich znalazły się CVO Fat Bob, CVO Softail Convertible, CVO Street Glide oraz najdroższa CVO Ultra Classic Electra Glide. Jak nietrudno się domyślić, to właśnie te cztery maszyny zostały najwyżej wycenione. Ich ceny zaczynają się na poziomie 25 tys. dolarów a kończą na 35 tysiącach. Dla porównania, wspomniana wcześniej Dyna ma kosztować 14,5 tys. dolarów. Przy tamtych motocyklach to wręcz okazja.

Harley przypomniał także, że produkuje również motocykle całkiem tanie. W katalogach na 2010 rok znajdzie się sześć Sportsterów, z czego pięć będzie kosztować mniej niż 10 tys. dolarów. Najtańsza nowa maszyna ze znaczkiem H-D to Sportster Iron 883 za 7,999 doarów. To już naprawdę niewiele. 

Jan Kopacz

Prawie jak Harley - nowy model Hondy - ZOBACZ TUTAJ

ZOBACZ TAKŻE:

BMW F800R

Więcej o:
Copyright © Agora SA