Perełki nad jeziorem Como

Jeśli zabytkowe samochody to dla ciebie coś więcej niż tylko kupa blachy, pakuj walizki, wsiadaj w samochód i gazem do Włoch. W weekend nad jeziorem Como odbędzie się kolejna edycja konkursu elegancji samochodów zabytkowych - Concorso d'Eleganza Villa d'Este

To najstarszy tego typu konkurs na świecie. Pierwszy, pod nazwą "Coppa d'Oro Villa d'Este" odbył się jeszcze w 1929 roku, zaledwie dwa miesiące przed wielkim krachem na amerykańskiej giełdzie. Konkurs przetrwał co prawda wojnę i organizowany był nieprzerwanie do 1949, jednak po zniszczeniach nikt nie miał czasu i ochoty na delektowanie się luksusowymi samochodami. Dopiero w 1995 konkurs reaktywowano.

Pierwsza nagrodę zdobył samochód Isotta Fraschini karosowany przez firmę Sala

W tym roku konkurs po raz pierwszy organizowany jest w maju. Nie zmieniło się jedynie miejsce - Villa d'Este na Via Regina 40 we Włoszech. Do olbrzymiej posiadłości przyjedzie ponad 50 zabytkowych i luksusowych samochodów oraz najnowsze prototypy. Oprócz konkursu elegancji widzowie będą mogli podziwiać samochody na wystawie i podczas uroczystej parady. Tegoroczną ideą spotkania są lata sześćdziesiąte. Pojawi się blisko 20 samochodów startujących w odrębnej kategorii reprezentujących tę dekadę. Nagrody przyznawane będą w kat. glamour, sport, unexpected.

Nowością jest w tym roku konkurs elegancji dla motocykli oraz aukcja zabytkowych pojazdów prowadzona przez dom aukcyjny RM Auction. Listę aut do wylicytowania znajdziesz TUTAJ .

A jak wybierany jest zwycięzca? Samochody podzielone są na dwie grupy: prototypy i auta zabytkowe. Te ostatnie dodatkowo przyporządkowane są do ośmiu klas: - A - Closed for comfort - B - Open sky - C - Fifties Chic - Cars for the jest set - D - A new dawn (małe samochody, wielkie osiągi) - E - Swinging sixties style - F - The birth of the supercar - G - Masters of creativity - H - Colour and speed (wyścigowe ikony powojennej motoryzacyjnej)

Pięcioosobowe jury sprawdza nie tylko jak auto się prezentuje, ale czy każdy jego element zgodny jest z oryginałem.

Wśród prototypów i aut koncepcyjnych zgłoszonych do konkursu pojawią się m.in. Ferrari Super America 45 (2011, 12 Cyl. 6000 ccm), Audi Quattro Concept (2010, 5 Cyl. 2500 ccm), Mercedes Benz Concept Shooting Brake (2010, 6 Cyl. 3500 ccm), Infiniti Etherea (2011, 4 Cyl. 2500 ccm), Scuderia Cameron Glickenhaus P4/5 (2011, 8 Cyl. 3996 ccm) i elektryczne Italdesign Giugiaro GO! (2011), Rinspeed BamBoo (2011), Renault DeZir (2010)

Zabytki reprezentować będą m.in.:

Jaguar E-TypeJaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type kończy w tym roku 50 lat. Trudno w to uwierzyć, ponieważ Brytyjczyk naprawdę nieźle się trzyma. Jaką burzliwą historię przeszedł? CZYTAJ TUTAJ

Jaguar E-Type (1961)

Ferrari 250 GT SWB (1962) Aston Martin DB4 GT (1963) Alfa Romeo 33 Stradale (1968) Ferrari 275 GTB/4 (1968) Lamborghini Miura S (1970)

Rolls-Royce Phantom II (1933) Delage D8 105 S (1935) Rolls-Royce Phantom II (1935) Lincoln K Series V12 (1935)

Bugatti57 Ventoux (1937) Delage D8 120 S (1938) Talbot-Lago T23 (1938) Alfa Romeo 6C 2500 SS (1942) Rolls-Royce 20/25 (1932) Alfa Romeo 8C 2300 (1932)

Delage D8 S (1933) Rolls-Royce Phantom II Continental (1933) Alfa Romeo 8C 2300 (1934) Mercedes-Benz 380 K W22 (1934)

Hispano-Suiza K6 (1936) SS Cars SS 100 Jaguar (1938) Alfa Romeo 2000 Praho (1960) BMW 2000 CS (1966) Glas 3000 V8 (1967) DAF 55 Siluro (1968)

Citroën SM Opera (1972) Ferrari 375 MM (1953) Maserati, 63 (1961) Jaguar E-Type Lightweight (1963) Alfa Romeo TZ2 (1965)

Ford GT40 MkII (1965)

Abarth 1300 OT (1966) Alfa Romeo 33/2 (1968)

ZOBACZ TAKŻE:

Zielone światło dla rowerów

Panie kierowco, będzie mandat. A za co?

Autotrader.pl - bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.